Wat je niet moet doen in je animatieElke animatiestudio vertelt je maar al te graag waaraan een goede animatie moet voldoen. Ook bij Donker Media leggen we dit graag uit. Maar vandaag bekijken we het eens van de andere kant: de dingen die je absoluut niet moet doen bij het laten maken van een animatie video. #1 Geen doel hebbenElk succesvol project heeft een duidelijk doel. Wie zijn bestemming niet weet, zal het erg moeilijk vinden op de juiste plek uit te komen. #2 Saaie feitjesDe kracht van animatie is dat het leuk is. Maar als jouw animatie geen enkele emotie bevat, is het niet veel meer dan een bewegende lijst van specificaties. Saaaaaai. #3 Geen CTAJe ziet nog steeds af en toe video’s zonder ddelijke call-to-action. Jammer, want hoe moet de kijker nu weten wat de volgende stap is? #4 Té strikt vasthouden aan kadersGaat het erom dat je een video hebt van exact 1:35 minuten? Of wil je de boodschap overbrengen? Als je star vasthoudt aan kaders, ondermijn je jouw boodschap. #5 Onderschat de kracht van woordenDe manier waarop je iets verwoordt heeft een enorme impact. Gebruik zwakkere taal om je animatie te verpesten. Dus zeg “wij proberen producten binnen een redelijke tijd te leveren” in plaats van “je hebt het binnen drie dagen in huis” en je kijker rent gillend naar je concurrent. #6 Animatie niet op waarde schattenZie een animatie als kostenpost, in plaats van als investering, en beknibbel zoveel mogelijk op het budget om de kwaliteit van je animatie video zoveel mogelijk onderuit te halen. Tenslotte…. Als je wilt dat je animatie geen succes heeft, neem dan vooral geen contact op met Donker Media.
|