Purchase to pay, ook wel afgekort als p2p, is misschien al wel bij velen bekend. Maar wist je ook dat je het proces zo kunt indelen dat je er bijna geen omkijken meer naar hebt? Wil jij weten hoe dat nou zit? Lees snel verder want we leggen het uit in dit artikel. Wat is purchase to pay?Het purchase to pay proces is het aanschaffen en betalen van producten en diensten en alle tussenstappen binnen het bedrijf. Het purchase to pay proces is een tijd nemend proces indien handmatig uitgevoerd. Daarom is het aan te raden om het proces te automatiseren met bijbehorende software. Zo bespaar je veel tijd en kan je bedrijf zich focussen op datgene waar ze goed in zijn. Lees in de volgende alinea om welke software het gaat en wat dit kan toevoegen aan je bedrijf! P2P software en zijn functiesEr zijn twee soorten software die jou en je bedrijf kunnen helpen met het purchase-to-pay proces te verbeteren. Het gaat om Basware en Kofax. Basware wordt wereldwijd gebruikt en is software met veel potentie. Denk aan volledige digitalisatie, standaardisatie en automatiseren. Basware is ook een open business netwerk waar jij ook gebruik van kunt maken. In het Basware netwerk kunnen orders en facturen worden geconverteerd naar een format die gewenst is voor de desbetreffende partijen. Zo creëert Basware overzicht in het proces en kun je sneller schakelen. Zo kun je ondernemingen leveranciers sourcen, contracten beheren, werknemers onder beheer zelf laten inkopen en facturen volledig automatiseren. Kofax is een OCR (object character recognition) oplossing. In simpelere woorden ook wel een scan en capture oplossing genoemd. Hoe is dit automatisatie? Kofax converteert pdf-documenten naar databestanden. Zo blijft alles overzichtelijk in een database waar je altijd toegang tot hebt en waar veel handige tools in zitten om berekeningen te maken en automatisch te verwerken. Bij de juiste integratie van deze twee soorten software in je bedrijf heb je nooit meer omkijken naar declaraties, facturen en andere betalingsaspecten van je bedrijf.
|