In de wereld van zoekmachine adverteren, remarketing en andere online marketingmethodes, lijkt reclame maken buiten aan populariteit te verliezen. Echter, deze manier van reclame maken moet niet worden onderschat. Door dit goed te doen, kun je jouw bedrijf in een korte tijd zichtbaar maken aan een groot aantal voorbijgangers. Kies bijvoorbeeld voor een reclamebord langs een grote snelweg en er rijden wekelijks miljoenen mensen langs die jouw afbeelding en logo zien. Buiten reclame is een uitstekende optie en met de onderstaande tips doe je dat met succes.
Maak het opvallendAdvertenties in apps, in de Facebook feed, bovenaan de zoekmachine resultaten en in de inbox, worden eigenlijk altijd weggeklikt zonder dat de boodschap overkomt. Mensen zijn daar zo aan gewend, en kiezen er ook bewust voor door, bijvoorbeeld, een gratis versie van een app te kiezen, dat deze reclameboodschappen niet meer opvallen. Wil jij jouw buiten reclame of straatreclame aantrekkelijk maken, dan maak je deze zo opvallend mogelijk en werkt de digitale reclame verveling in je voordeel. Kies voor een duidelijke kleur, een aantrekkelijke foto en/of een korte, krachtige tekst. Het is belangrijk zo anders mogelijk te zijn.
Een korte duidelijke tekstAls mensen in hun auto zitten, ze rijden op de fiets of lopen op straat, dan hebben ze geen tijd om een grote lap tekst te lezen. Daarbij willen ze dat ook niet en blijft de boodschap dan echt niet hangen. Kies dus voor een korte en duidelijke tekst die ook pakkend is. Wil je er een prijs aan toevoegen, dan maak je die ook duidelijk zichtbaar. Er zijn overigens ook andere manieren om buiten reclame te maken. Spandoeken, graffiti, straatstickers, regen reclame en zandreclame zijn slechts enkele voorbeelden. In alle gevallen is een korte en duidelijke tekst belangrijk, omdat mensen jouw boodschap in het voorbijgaan lezen. Kies voor een unieke methode, en de verrassing wekt dan nog meer interesse.
Vergeet de omgeving nietAls laatste is het goed om je omgeving te betrekken bij je buiten reclame. Uiteraard is het belangrijk dat jouw bedrijfskleur erin voorkomt, maar als deze groen is en het bord staat voor een bos, dan valt deze aanzienlijk minder op. Het is een goed idee om gebruik te maken van kleurcontrast. De lucht in Nederland is vaak blauw of grijs, en dan is oranje een contrasterende kleur. Staat je scherm voor een groene achtergrond, dan is rood de contrasterende kleur. Op die manier valt je buitenreclame nog meer op. |