Tips voor reclame in de open lucht

In de wereld van zoekmachine adverteren, remarketing en andere online marketingmethodes, lijkt reclame maken buiten aan populariteit te verliezen. Echter, ...

Inhoudsopgave:

In de wereld van zoekmachine adverteren, remarketing en andere online marketingmethodes, lijkt reclame maken buiten aan populariteit te verliezen. Echter, deze manier van reclame maken moet niet worden onderschat. Door dit goed te doen, kun je jouw bedrijf in een korte tijd zichtbaar maken aan een groot aantal voorbijgangers. Kies bijvoorbeeld voor een reclamebord langs een grote snelweg en er rijden wekelijks miljoenen mensen langs die jouw afbeelding en logo zien. Buiten reclame is een uitstekende optie en met de onderstaande tips doe je dat met succes.

 

Maak het opvallend

Advertenties in apps, in de Facebook feed, bovenaan de zoekmachine resultaten en in de inbox, worden eigenlijk altijd weggeklikt zonder dat de boodschap overkomt. Mensen zijn daar zo aan gewend, en kiezen er ook bewust voor door, bijvoorbeeld, een gratis versie van een app te kiezen, dat deze reclameboodschappen niet meer opvallen. Wil jij jouw buiten reclame of straatreclame aantrekkelijk maken, dan maak je deze zo opvallend mogelijk en werkt de digitale reclame verveling in je voordeel. Kies voor een duidelijke kleur, een aantrekkelijke foto en/of een korte, krachtige tekst. Het is belangrijk zo anders mogelijk te zijn.

 

Een korte duidelijke tekst

Als mensen in hun auto zitten, ze rijden op de fiets of lopen op straat, dan hebben ze geen tijd om een grote lap tekst te lezen. Daarbij willen ze dat ook niet en blijft de boodschap dan echt niet hangen. Kies dus voor een korte en duidelijke tekst die ook pakkend is. Wil je er een prijs aan toevoegen, dan maak je die ook duidelijk zichtbaar. Er zijn overigens ook andere manieren om buiten reclame te maken. Spandoeken, graffiti, straatstickers, regen reclame en zandreclame zijn slechts enkele voorbeelden. In alle gevallen is een korte en duidelijke tekst belangrijk, omdat mensen jouw boodschap in het voorbijgaan lezen. Kies voor een unieke methode, en de verrassing wekt dan nog meer interesse.

 

Vergeet de omgeving niet

Als laatste is het goed om je omgeving te betrekken bij je buiten reclame. Uiteraard is het belangrijk dat jouw bedrijfskleur erin voorkomt, maar als deze groen is en het bord staat voor een bos, dan valt deze aanzienlijk minder op. Het is een goed idee om gebruik te maken van kleurcontrast. De lucht in Nederland is vaak blauw of grijs, en dan is oranje een contrasterende kleur. Staat je scherm voor een groene achtergrond, dan is rood de contrasterende kleur. Op die manier valt je buitenreclame nog meer op.

Tags:
Delen:
Meer Berichten
Stuur ons een bericht

Registreer nu en deel jouw verhaal vandaag nog op ons platform. Ontdek hoe jouw verhaal anderen kan inspireren en verbinden.

Gerelateerde Berichten

Riem zonder Gaatjes: Comfort, Stijl en Duurzaamheid in Één Accessoire

Een riem is een van die modeaccessoires die vaak over het hoofd wordt gezien, maar toch een cruciale rol speelt in het creëren van een

...

Waarom een accountant interessant is voor studentenorganisaties in Amsterdam

Als studentenorganisatie heb je waarschijnlijk veel aan je hoofd: evenementen organiseren, leden werven en financiën beheren. Hoewel het bijhouden van de administratie misschien niet het

...

Hoe een evenementenbureau jouw brand activation naar een hoger niveau tilt

Het versterken van je merk en het creëren van een onvergetelijke connectie met je doelgroep wordt steeds belangrijker in de wereld van marketing. Brand activationis

...

Optimale luchtkwaliteit door effectieve filtertechniek

Een goede luchtfiltratie is essentieel voor het handhaven van een gezonde en productieve werkomgeving, vooral in industriële settings waar de luchtkwaliteit direct van invloed kan

...