Eigen horecazaak beginnen: waar moet je aan denken?

Een eigen restaurant starten vraagt veel energie. Je moet zowel denken aan de inrichting, als aan de praktische gang van ...

Inhoudsopgave:

Een eigen restaurant starten vraagt veel energie. Je moet zowel denken aan de inrichting, als aan de praktische gang van zaken. Het is uitermate belangrijk dat je niets vergeet, want dan zal alles in het honderd lopen. Daarom kunnen jullie in dit artikel enkele belangrijke zaken terugvinden die je zeker niet mag vergeten.

Praktische inrichting

In een restaurant is het de bedoeling dat de klanten rustig kunnen genieten. Om een vlotte shift te kunnen garanderen, is het belangrijk dat alles praktisch is ingedeeld. In de zaal moet je ervoor zorgen dat gasten voldoende plaats hebben. Niets is zo vervelend als wanneer je aan een andere tafel het gesprek kan volgen. Daarnaast moet je ervoor zorgen dat de keuken is ingedeeld volgens een logisch systeem. De koude keuken moet perfect kunnen samenwerken met de warme keuken, zodat gerechten allemaal tegelijk kunnen worden opgediend. Het zal ook belangrijk zijn om ervoor te zorgen dat de gasten niet gestoord worden door het lawaai van de keuken. Daarom moet je er zeker op letten dat de muren voldoende geluids-isolerend werken. Zeker wanneer de afwas dicht bij de zaal wordt gedaan, want de borden en het bestek maken al snel veel lawaai.

Marges opkrikken door dranken aan te bieden

Wanneer een restaurant zou moeten rondkomen van alleen de verkoop van voeding, zouden er al veel failliet gegaan zijn, nog voor ze goed en wel begonnen waren. Om wat extra winst te kunnen maken, zal het belangrijk zijn dat je een uitgebreide drankenkaart voorziet. Voorzie zowel alcoholische, als niet alcoholische dranken van verschillende prijsklassen. Zorg ervoor dat de kaart wat trendy oogt, klanten hebben dat graag! Je kan ook een horeca bardisplay koeling kopen bij www.horecawebstore.nl. Zo zet je jouw dranken nog meer in het zicht. Op die manier zullen klanten nog sneller een rondje bij bestellen.

Personeel

Voldoende personeel voorzien, voor zowel de zaal, de keuken, als de afwas zal ook heel belangrijk zijn. Wanneer klanten te lang moeten wachten, zullen ze al snel een verveeld gevoel krijgen. Belangrijk is dat je zeker de juiste contracten klaar legt. Het is namelijk wettelijk verplicht om voor de shift alle contracten te laten ondertekenen door de personeelsleden. Op het niet correct inschrijven van je personeel staan zware boetes!

 

Tags:
Delen:
Meer Berichten
Stuur ons een bericht

Registreer nu en deel jouw verhaal vandaag nog op ons platform. Ontdek hoe jouw verhaal anderen kan inspireren en verbinden.

Gerelateerde Berichten

Riem zonder Gaatjes: Comfort, Stijl en Duurzaamheid in Één Accessoire

Een riem is een van die modeaccessoires die vaak over het hoofd wordt gezien, maar toch een cruciale rol speelt in het creëren van een

...

Waarom een accountant interessant is voor studentenorganisaties in Amsterdam

Als studentenorganisatie heb je waarschijnlijk veel aan je hoofd: evenementen organiseren, leden werven en financiën beheren. Hoewel het bijhouden van de administratie misschien niet het

...

Hoe een evenementenbureau jouw brand activation naar een hoger niveau tilt

Het versterken van je merk en het creëren van een onvergetelijke connectie met je doelgroep wordt steeds belangrijker in de wereld van marketing. Brand activationis

...

Optimale luchtkwaliteit door effectieve filtertechniek

Een goede luchtfiltratie is essentieel voor het handhaven van een gezonde en productieve werkomgeving, vooral in industriële settings waar de luchtkwaliteit direct van invloed kan

...