Ace Magazine
Image default
Mode en Kleding

De kracht van Tommy Hilfiger

De kracht van Tommy Hilfiger

Sommige kledingmerken kennen een lange geschiedenis. Dat is bijvoorbeeld het geval met het modemerk Tommy Hilfiger. Inmiddels wereldberoemd, maar ooit begonnen in een klein winkeltje in New York. 

Wat in de jaren zestig begon als een klein winkeltje voor spijkerbroeken, waarbij hij zijn naam al flink vestigde, eindigde in een faillissement. Maar Tommy Hilfiger zou Tommy Hilfiger niet zijn als hij, na een carrière bij verschillende modehuizen, uiteindelijk toch voor weer voor zichzelf begon. En dit keer met succes. Tot op de dag van vandaag is het modemerk Hilfiger niet meer weg te denken uit de wereld van de mode. En het gaat allang niet meer om spijkerbroeken alleen. Alle mogelijke kledingstukken kennen een Hilfiger label.  Na de mannenlijn kwam er ook eentje voor vrouwen, en er zijn accessoires als sieraden, zonnebrillen en tassen. Een Tommy Hilfiger tas hoort nog altijd bij het neusje van de zalm. Inclusief een bijpassende Hilfiger portemonnee

Een Hilfiger tas heeft kwaliteit

Met het bekende rood-wit-blauwe label zijn er tassen te kust en te keur, maar altijd herkenbaar en van kwaliteit. Natuurlijk moet Hilfiger tegenwoordig de concurrentie aan met heel veel kwaliteitsmerken, maar de tassen blijven stevig overeind en er komen nog altijd nieuwe bij. Een leren tas dames sale scoren van Hilfiger is niet zomaar gepiept. Het merk blijft een kwaliteitsmerk en je hebt zelden een uitverkoopje te pakken. Daar is het merk te groot voor. Een Hilfiger is nooit een niemendalletje. 

Hilfiger bouwde een eigen imperium op

Het unieke van Hilfiger is dat het merk nog altijd de naam draagt van de oprichter die startte in de dat kleine winkeltje in New York. Een jongeman die maar één passie had: mode. Het is hem uiteindelijk gelukt een eigen imperium op te bouwen en een volwaardige plaats te veroveren in de modewereld. Hier geen sportcarrière die hem kon helpen zoals dat bij tennisser Björn Borg het geval was. Of een bedreigde diersoort beschermen zoals waarmee Fjällraven zich bekend maakte. Hij heeft het van de ontwerpen en de kleding zelf moeten hebben en dat is bewonderenswaardig. 

Hilfiger wordt vaak vergeleken met Calvin Klein en Ralph Lauren, eveneens modemerken van een zekere kwaliteit, maar deze merken kennen geen typisch eigen product, zoals een eigen jeans. De Tommy Jeans, waar het ooit allemaal mee begonnen is, bestaat nog steeds. Hilfiger en zijn jeans worden wel de pionier van de klassieke Amerikaanse stijl genoemd. Let wel even op; er zijn veel namaak Tommy’s in omloop. Daar gaat het merk wereldwijd tegenin met experts die dat onderzoeken en onderscheppen. Dan komen er ook eigen advocaten in beeld. Daarnaast bestaat er een Tommycares organisatie die goede doelen ondersteunt. Dan ben je wel iemand, toch?