PR bureau

Wat is een pr-bureau Een pr-bureau richt zich op het generen van free publicity. Free publicity, wordt ook wel gratis ...

Inhoudsopgave:

Wat is een pr-bureau

Een pr-bureau richt zich op het generen van free publicity. Free publicity, wordt ook wel gratis publiciteit genoemd. Gratis publiciteit levert een bedrijf meer zichtbaarheid en naamsbekendheid op. Een pr-bureau weet precies welke media relevant is voor de klant. Door bekendheid te creëeren in dit medium, is het voor de klant makkelijker om de juiste doelgroep aan te spreken.

 

Als iemand aan zijn pr werkt, dan zorgt diegene ervoor dat zijn of haar naam regelmatig in de media verschijnt. Wel is het belangrijk dat deze bekendheid gratis gegeneerd wordt. Het doel is gratis publiciteit, het middel is het medium.

 

Wat levert een publiciteit op

Publiciteit levert een aantal dingen op. Door publiciteit creëert men naamsbekendheid. Niet alleen naamsbekendheid wordt gegeneerd, maar ook een ander belangrijk aspect. Het andere belangrijke aspect die ontvangen wordt door publiciteit, is vertrouwen. De doelgroep krijgt meer vertrouwen, doordat een expert over het onderwerp kan praten.

 

Wat doet een pr-bureau

Een pr-bureau zorgt voor gratis publiciteit via een aantal manieren. Er zijn een aantal opties die een pr-bureau kan inzetten, om een toename voor de publiciteit te generen. Zo kan een pr-bureau onder andere gebruik maken van een persbericht, interviewpitch, gastblog, inhaker, persevent en news jacking.

 

Persbericht

Een persbericht is misschien wel het bekendste pr-middel. Ondanks dat een persbericht misschien wel het bekendste middel is, is het niet altijd het beste middel om in te zetten.

 

Interviewpitch

Een interviewpitch houdt niets anders in dan een krachtige mail. De mail is gericht op de ontvanger van de publiciteit.

 

Gastblog

Bij een gastblog wordt een artikel geschreven uit eigen naam voor een ander platform.

 

Inhaker

Bij inhaken wordt er vaker ingespeeld op verschillende feestdagen. Denk aan Valentijnsdag of black Friday.

 

Persevent

Een persevent kan al veel publiciteit opleveren. Zo kan er een journalist worden uitgenodigd op het event. Doordat de journalist een artikel publiceert over het event, zal het artikel leiden tot publiciteit voor het de deelnemers van het even publiceert.

 

News jacking

News jacking kan omschreven worden als het kapen van nieuws. Er wordt ingehaakt op het actuele nieuws, waarbij iemand zijn eigen mening toevoegt.

Delen:
Meer Berichten
Stuur ons een bericht

Registreer nu en deel jouw verhaal vandaag nog op ons platform. Ontdek hoe jouw verhaal anderen kan inspireren en verbinden.

Gerelateerde Berichten

Joseph Klibansky is een naam die steeds vaker opduikt in de Nederlandse en internationale kunstwereld. Deze beeldend kunstenaar, geboren in Kaapstad in 1984 en opgegroeid ...

Tristan Tate is een naam die steeds vaker wordt gehoord in de wereld van business, sport, en sociale media. Maar wie is hij precies, en ...

Octave Durham, beter bekend als “Okkie” of “The Spider-Man Thief,” is een van de meest beruchte kunstrovers in Nederland. Zijn naam is onlosmakelijk verbonden met ...

Noor Alfallah is een inspirerende persoonlijkheid in de wereld van media en ondernemerschap. Geboren op 2 december 1993, heeft zij zich onderscheiden als een talentvolle ...