Wat is een pr-bureauEen pr-bureau richt zich op het generen van free publicity. Free publicity, wordt ook wel gratis publiciteit genoemd. Gratis publiciteit levert een bedrijf meer zichtbaarheid en naamsbekendheid op. Een pr-bureau weet precies welke media relevant is voor de klant. Door bekendheid te creëeren in dit medium, is het voor de klant makkelijker om de juiste doelgroep aan te spreken.
Als iemand aan zijn pr werkt, dan zorgt diegene ervoor dat zijn of haar naam regelmatig in de media verschijnt. Wel is het belangrijk dat deze bekendheid gratis gegeneerd wordt. Het doel is gratis publiciteit, het middel is het medium. Wat levert een publiciteit opPubliciteit levert een aantal dingen op. Door publiciteit creëert men naamsbekendheid. Niet alleen naamsbekendheid wordt gegeneerd, maar ook een ander belangrijk aspect. Het andere belangrijke aspect die ontvangen wordt door publiciteit, is vertrouwen. De doelgroep krijgt meer vertrouwen, doordat een expert over het onderwerp kan praten.
Wat doet een pr-bureauEen pr-bureau zorgt voor gratis publiciteit via een aantal manieren. Er zijn een aantal opties die een pr-bureau kan inzetten, om een toename voor de publiciteit te generen. Zo kan een pr-bureau onder andere gebruik maken van een persbericht, interviewpitch, gastblog, inhaker, persevent en news jacking.
PersberichtEen persbericht is misschien wel het bekendste pr-middel. Ondanks dat een persbericht misschien wel het bekendste middel is, is het niet altijd het beste middel om in te zetten.
InterviewpitchEen interviewpitch houdt niets anders in dan een krachtige mail. De mail is gericht op de ontvanger van de publiciteit.
GastblogBij een gastblog wordt een artikel geschreven uit eigen naam voor een ander platform.
InhakerBij inhaken wordt er vaker ingespeeld op verschillende feestdagen. Denk aan Valentijnsdag of black Friday.
PerseventEen persevent kan al veel publiciteit opleveren. Zo kan er een journalist worden uitgenodigd op het event. Doordat de journalist een artikel publiceert over het event, zal het artikel leiden tot publiciteit voor het de deelnemers van het even publiceert.
News jackingNews jacking kan omschreven worden als het kapen van nieuws. Er wordt ingehaakt op het actuele nieuws, waarbij iemand zijn eigen mening toevoegt. |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Waar bestaan goede bureaus uit? Op Zoek naar een goed bureau? Het uitzoeken daarvan zal voor vele mensen een behoorlijke tijd roof zijn. Toch denken de meeste mensen dat...
- Marketing trends van online marketing bureau Haarlem Wat zijn de online marketing trends van 2022? Om op de hoogte te blijven van al het nieuws op het gebied van marketing moet je...
- 3 redenen om een online marketing bureau in te schakelen Een online marketing bureau inschakelen kan een verstandig idee zijn, zeker als je graag als bedrijf wilt groeien in klanten. Er komen dan ook veel...
- Zoekmachinemarketing Beter vindbaar met zoekmachinemarketing Zoekmachinemarketing is hét instrument om je website beter vindbaar te maken in zoekmachines zoals Google. Als ondernemer wil je natuurlijk gemakkelijk...
- Tips om een home office te maken Door de corona crisis zijn werknemers die normaal gesproken op kantoor werken verplicht om dit nu vanaf huis te doen. De werknemers moesten plotseling hun...
- Productiviteit op werk verbeterd door juiste bureau Wanneer je vaak op kantoor te vinden bent, zit je vaak lang stil achter je bureau. Je zit de hele tijd op dezelfde plek en...