Waarom buitenreclame belangrijk is voor bedrijven

Ben jij als ondernemer naar manieren op zoek om je branding vaker onder de aandacht van jouw doelgroep te krijgen? ...

Inhoudsopgave:

Ben jij als ondernemer naar manieren op zoek om je branding vaker onder de aandacht van jouw doelgroep te krijgen? Wil jij graag je blootstelling verhogen om een klant er zo toe aan te zetten sneller voor jouw producten of diensten te kiezen? Zo ja, dan wil je zeker meer over buitenreclame weten. Want buitenreclame kan je op unieke manieren bij het opbouwen van jouw branding en het promoten van je bedrijf helpen. Dit op een wijze die digitale en in-home reclame gewoonweg niet kunnen.

De impact van online advertenties daalt

 

Wist je dat de gemiddelde mens elke dag weer enkele duizenden online advertenties ziet? Hoewel al dit digitaal online adverteren zeker zijn eigen plaats in je marketingplan heeft, genereert het helaas niet meer de conversie die het vroeger had. Het proberen om je merk tussen duizenden andere advertenties op te laten opvallen. Is per slot van rekening hetzelfde als proberen jouw favoriete muzikant naar beneden te zwaaien terwijl je in de menigte tijdens hun concert bent. Dit zal waarschijnlijk niet werken.

 

Naarmate de markt steeds meer verzadigd raakt met wat consumenten als ‘ongewenste’ digitale advertenties zien. Kan het op meerdere manieren voordelig zijn om ervoor te kiezen om jouw bedrijf buitenshuis te promoten.

Buitenreclame heeft een grote impact

 

Wanneer de markt met een product of idee verzadigd wordt, dan wordt de consument er ongevoelig voor. De meeste consumenten bevinden zich daarom nu op een piekniveau van ongevoeligheid als het om digitale marketing gaat. Dus besteden mensen steeds meer aandacht aan de reclame die ze buiten het bereik van hun kleine smartphone schermen zien. Dit geeft jou de ultieme kans om jouw bedrijf in een nieuw licht te plaatsen.

 

Dat is dan ook één van de reden waarom buitenreclame zo prettig helpt bij het opbouwen van merkherkenning. Je advertenties vallen zo meer op. Want in tegenstelling tot de digitale advertenties, kan men er niet zomaar langs scrollen.

Buitenreclame is niet uit te schakelen

 

Je kunt een autoreclame, billboard of iets dat op een bushokje wordt weergegeven toch niet uitschakelen? Consumenten hebben dus geen andere keuze dan deze boodschap te bekijken. Dit betekent dat buitenreclame in vergelijking met andere media ook een hogere impact op de consument heeft.

 

Bij autoreclame kunnen de advertenties en logo’s via autostickers bijvoorbeeld bovenop, in of rond een auto of bedrijfsbusje wordt geplaatst. Met haar vaste kosten vooraf, weinig tot geen onderhoud en een constante zichtbaarheid onderweg, is autoreclame absoluut een uitstekende methode om nieuwe klanten aan te trekken. En hoe meer de bedrijfsauto op de weg is, of in de buurt van gebieden parkeert waar jouw ideale klanten zich bevinden, hoe beter jouw rendement op de investering (ROI) zal zijn.

Voor het bereiken van een groter publiek

 

Buitenreclame is zonder meer een geweldige optie voor bedrijven die graag een groter publiek willen bereiken. Het is openbaar en biedt de toegang tot een publiek dat anders moeilijk te bereiken is. Dit kunnen bijvoorbeeld hardwerkende jongvolwassenen of topmanagers zijn die het te druk voor televisie of bladen hebben.

 

Elke vorm van buitenreclame is uniek in die zin dat een onderneming de mogelijkheid heeft om deze ruimte op onorthodoxe manieren te gebruiken. Manieren die voor de kijker zeer in het oog springend kunnen zijn. Buitenreclame kan bovendien met een gelimiteerd budget al een grote impact hebben. Dus wat ga jij als ondernemer met al die mogelijkheden doen?

 

Tags:
Delen:
Meer Berichten
Stuur ons een bericht

Registreer nu en deel jouw verhaal vandaag nog op ons platform. Ontdek hoe jouw verhaal anderen kan inspireren en verbinden.

Gerelateerde Berichten

Ontdek de magie van treinreizen in Noorwegen en Schotland met Opreis.nl

Ben je klaar voor een onvergetelijke reiservaring? Stel je voor dat je door adembenemende landschappen rijdt, langs majestueuze bergen, glinsterende meren en pittoreske dorpjes, allemaal

...

Vier persoonlijke manieren om je bedrijf offline te laten schitteren

In een wereld waarin digitale marketing de boventoon voert, lijkt het soms alsof de kracht van offline promotie verloren gaat. Maar laten we eerlijk zijn,

...

Waarom linkbuilding uitbesteden en de rol ervan in SEO-strategieën

In de wereld van online marketing en zoekmachineoptimalisatie (SEO) speelt linkbuilding een cruciale rol bij het verbeteren van de zichtbaarheid en rangschikking van een website.

...

Wat je moet weten over links kopen bij R&B Webpromotions

In de wereld van zoekmachineoptimalisatie (SEO) speelt links kopen een cruciale rol. Het proces omvat het verkrijgen van links van externe websites naar de jouwe.

...