Aan de slag gaan met linkbuilding of je linkbuilding uitbesteden kan een horde lijken. Waar te beginnen als er zoveel verschillende informatie over is? Lees de vier stappen die je hieronder moet volgen als je begint met linkbuilding. Werk aan alle belangrijke onderdelen van SEO voordat u begint met linkbuildingen u wilt beginnen met linkbuilding, dan is het belangrijk dat uw SEO-strategie de beslissingen die u neemt begeleidt. Dit betekent dat zoekwoordenonderzoek naar de zoekintentie van de beoogde doelgroep de basis is voor het kiezen van de belangrijkste focus voor zoekwoorden en bijbehorende longtail zoekwoorden. Natuurlijk moet je ook aan de andere belangrijke rankingfactoren werken, want al deze componenten samen bepalen uiteindelijk het succes van linkbuilding. Schrijf koppelbare contentWe verstaan koppelbare content als relevante, informatieve en soms tijdloze content. Het is zeer waarschijnlijk dat andere websites naar uw inhoud zullen linken. Maak bijvoorbeeld een kennisbank, nieuwssectie of iets dergelijks. Dit is een geweldige manier om meer informatie aan uw bezoekers te geven, gerangschikt te worden voor meer zoekwoorden, uw autoriteit te tonen en meer links te krijgen. Analyseer uw concurrentieHet is goed om te weten wat het verschil is tussen u en uw belangrijkste concurrenten. Noem bijvoorbeeld de belangrijkste concurrenten voor een belangrijke pagina en meet het profiel van de link met softwaretools zoals SEMrush, Ahrefs of Moz. Dan zie je snel wat het verschil is met de concurrentie en of je achter of voor loopt op het gebied van linkbuilding. Het stelt u ook in staat om snel te zien hoe actief uw concurrenten zijn en waar uw focus ligt. Kies een reeks focuszoekwoorden met urlElke website heeft bepaalde trefwoorden die het belangrijkst zijn. Dit kan ontstaan doordat de vraag vanuit de doelgroep groot is of simpelweg omdat het het belangrijkste product of dienst is. s voor uw website.Daarom is het voor een solide linkbuildingstrategie belangrijk om deze zoekwoorden te identificeren. Denk na over de zoekintentie voor een zoekwoord. Conversie-gedreven zoekwoorden als “jas kopen” zijn natuurlijk erg interessant, aangezien de koopintentie hier al op gericht is, let ook op zoekvolume, actuele ranking van de zoekwoorden en kies een goede selectie van verschillende zoekwoorden. |
https://equote.nl |