Contact met je doelgroep

Je weet dat alle communicatie pas effect heeft, zodra je je doel bereikt hebt. Je doel kan zijn, verkopen, informeren, ...

Inhoudsopgave:

Je weet dat alle communicatie pas effect heeft, zodra je je doel bereikt hebt. Je doel kan zijn, verkopen, informeren, maar ook gedrag beïnvloeden. Je communicatiemiddelen en -boodschappen kun je dus meten, door te kijken of je meer of anders verkocht hebt, informatie bij je doelgroep aangekomen en begrepen is, of gedrag gewijzigd is. Met narrowcasting kun je al deze doelen bereiken via gepersonaliseerde berichten. Je stemt de boodschap af op tijd, dag, week, maand of seizoen. Je past het aan zodra er aanbiedingen of speciale acties zijn. Klanten zien in een oogopslag wat ze willen weten en je haalt ze hierdoor letterlijk over de drempel en overtuigt ze van je product of dienst.

Een ideale oplossing voor elk product

Denk bij producten maar eens aan de nieuwe mode voor komend seizoen. Je kunt niet alles in je etalage hangen en dus plaats je twee of drie mannequins met kleding en laat je alle andere items via digital signage aan je publiek zien. De mogelijkheden zijn eindeloos, want je kunt zelfs een kledingstuk centraal stellen en via de schermen alle combinaties met andere kledingstukken laten zien.

Contact met je doelgroep

Gebruiksvriendelijke communicatie bij elke vorm van dienstverlening

Bij dienstverlening kun je denken aan voorlichtingsfilmpjes in het ziekenhuis, zodat patiënten weten wat de procedure is, welke voorbereiding ze dienen te treffen en wat ze bij zich horen te hebben. Je kunt veel onzekerheid bij de patiënt wegnemen en hoeft tijdens de afspraak minder uit te leggen. Je kunt direct overgaan tot de procedure of meteen vragen die de patiënt nog heeft naar aanleiding van narrowcasting beantwoorden. Je kunt zelfs de boodschap aan de beelden aanpassen op de momenten van binnenkomst van de wachtkamer, in de behandelkamer zelf en bij het vertrek. Mensen zijn gerustgesteld als ze de juiste informatie op het juiste moment krijgen. Dat komt de behandeling en dus de patiënt en de behandelaar ten goede.

Delen:
Meer Berichten
Stuur ons een bericht

Registreer nu en deel jouw verhaal vandaag nog op ons platform. Ontdek hoe jouw verhaal anderen kan inspireren en verbinden.

Gerelateerde Berichten

Ontdek de magie van treinreizen in Noorwegen en Schotland met Opreis.nl

Ben je klaar voor een onvergetelijke reiservaring? Stel je voor dat je door adembenemende landschappen rijdt, langs majestueuze bergen, glinsterende meren en pittoreske dorpjes, allemaal

...

Vier persoonlijke manieren om je bedrijf offline te laten schitteren

In een wereld waarin digitale marketing de boventoon voert, lijkt het soms alsof de kracht van offline promotie verloren gaat. Maar laten we eerlijk zijn,

...

Waarom linkbuilding uitbesteden en de rol ervan in SEO-strategieën

In de wereld van online marketing en zoekmachineoptimalisatie (SEO) speelt linkbuilding een cruciale rol bij het verbeteren van de zichtbaarheid en rangschikking van een website.

...

Wat je moet weten over links kopen bij R&B Webpromotions

In de wereld van zoekmachineoptimalisatie (SEO) speelt links kopen een cruciale rol. Het proces omvat het verkrijgen van links van externe websites naar de jouwe.

...