Ben je van plan om te gaan overstappen van je televisie, internet of telefoon abonnement? Ga dan zeker Internet en TV vergelijken. In deze blog zetten we een paar tips voor je op een rijtje, zodat je weet waar je op kunt letten. Handig om te weten voorafBen je op zoek naar een nieuwe provider voor je tv, internet of iets dergelijks? In dat geval moet je je eerst verdiepen in de eigenschappen van het abonnement en de provider. Denk bijvoorbeeld aan de kwaliteit van het netwerk, hoe lang het contract loopt en de internetsnelheid. Verder moet je nadenken over de vaste kosten en de variabele kosten van je eigen gebruik. Daarnaast is het slim om een idee te hebben over de kosten voor het opzeggen van je huidige provider. Als je al deze factoren naast elkaar zet, wordt het makkelijker om te vergelijken. Kosten op het gebied van abonnementsduur en prijsHet is belangrijk om inzicht te hebben in je maandelijkse abonnementskosten. Daarnaast is het ook handig om te weten hoelang je aan het abonnement vastzit. Denk ook aan eenmalige kosten: moeten er aansluitingskosten betaald worden? Moeten de apparaten van een televisie decoder voorzien worden, of krijg je de apparaten in bruikleen? Als je veel belt, is het fijn dat je weet wat de beltarieven zijn. Waar op letten bij overstappenIs het voor jou belangrijk dat je altijd voorzien bent van een snelle internetverbinding? Elke aanbieder geeft in een schema weer wat de snelheid van het internet, downloaden en uploaden is. In de praktijk kan de daadwerkelijke snelheid wel wat lager zijn dan er wordt verkondigd. Wil je dat je in meerdere kamers tv kunt kijken? Bekijk dan verschillende abonnementen waar dit mogelijk is en vergelijk de prijzen. Het kan voorkomen dat je per televisie een klein bedrag extra betaalt. Soms moeten er ook extra kabels aangelegd worden. Voordat je overstapt naar een andere provider is het een goed idee om te kijken of je je huidige abonnement kosteloos kunt opzeggen. Bekijk de einddatum van je contract en bepaal wat je mogelijkheden zijn. Huidig abonnement opzeggenHeb je een nieuwe provider gevonden? Het is erg makkelijk om over te stappen. Veel providers bieden namelijk een overstapservice aan. De nieuwe provider kan het abonnement met je oude provider dan opzeggen. Hij regelt de hele overstap, en zelf hoef je er niets aan te doen. Als je geen overstapservice wilt, dan kun je het beste eerst je nieuwe abonnement afsluiten en daarna pas de oude opzeggen. Stap je over na een andere telefoonprovider? In dat geval kun je je telefoonnummer meenemen naar je nieuwe abonnement. Je nieuwe provider regelt dit voor je. Je nieuwe provider stuurt je een contract waarin de algemene voorwaarden staan. Lees dit goed door voordat je het abonnement afsluit! Heb je een nieuw abonnement afgesloten en heb je er spijt van? Het maakt niet uit of je je abonnement online, op straat of telefonisch hebt gekocht, je hebt altijd recht op bedenktijd. Je kunt je abonnement kosteloos cancelen binnen 14 dagen.
|