Is linkbuilding de kers op de taart?

Linkbuilding is dé kers op de taart van uw SEO-campagne, het is het sluitstuk dat het succes pas echt de ...

Inhoudsopgave:

Is linkbuilding de kers op de taart?

Linkbuilding is dé kers op de taart van uw SEO-campagne, het is het sluitstuk dat het succes pas echt de hoogte in stuwt. Waarom? Omdat kwalitatieve links naar uw website meer dan ooit zorgen voor online visibility en populariteit. Link Optimizer geeft u hieronder alvast enkele linkbuilding tips voor een geslaagde boost!

 

Betaalde links, experts en derden

Google houdt niet erg van links waarvoor betaald werd, dat is de regel. Betaalt u ervoor, zegt de link niets meer over de populariteit van de website in kwestie, laat staan over de kwaliteit. Betaalt u er toch voor, let er dan op dat u er een no-follow op laat zetten.

Een van onze andere gouden link building tips is om de expert bij wie u de linkbuilding laat uitvoeren ook grondig te screenen alvorens u hem als partner in huis haalt. Bij Link Optimizer zit u goed voor een betrouwbaar partnership, maar sommige andere bureaus kunnen uw ranking ook werkelijk in gevaar brengen, door bijvoorbeeld te linkbuilden op termen met een laag zoekvolume. Of door te betalen voor links. Neen, houdt het liever professioneel en efficiënt!

Een opvolger van deze tip is dat u het laaghangend fruit niet mag vergeten. Vraag bijvoorbeeld aan uw leveranciers, bloggers, kennissen in uw sector enzoverder om een link. Vraag met andere woorden om aanbevelingen, waarin links linken naar uw website. Wedden dat uw naam hiermee snel en op een positieve manier wordt verspreid?

 

Zorg actief voor links

Er zijn een aantal manieren om snel en eenvoudig links te krijgen. Een typische linkbuilding strategie is hierbij om eerst even te googelen naar uw bedrijf. Waar komt uw bedrijfsnaam voor? Ziet u dat uw naam voorkomt, maar wordt er niet gelinkt, vraag dan om een link.

Schrijft u een nieuw artikel of blogbericht of maakt u een nieuwe pagina aan, zorg er dan steeds voor dat uw link nooit of te nimmer in een footer opgenomen wordt. Google houdt hier niet van en wilt de partij die de link maakt echt een footer link voor u opstellen, wees dan zeker dat deze link naar een pagina verwijst, namelijk deze waar de linkkracht zich verzamelt. Deze ene pagina zorgt ervoor dat u één sterke link creëert naar uw website.

En de ultieme linkbuilding tip is hierbij misschien wel om zelf het voorbeeld te zijn. Maak uzelf als het ware de specialist in uw sector. Linkt u op de juiste manier én naar goede content, dan zal Google hieronder verstaan dat u het meent, dat u op de hoogte bent van wat er precies hot is en wat niet en dat u een expert bent in uw niche.

http://www.linkoptimizer.be/nl/linkbuilding-tips/
Delen:
Meer Berichten
Stuur ons een bericht

Registreer nu en deel jouw verhaal vandaag nog op ons platform. Ontdek hoe jouw verhaal anderen kan inspireren en verbinden.

Gerelateerde Berichten

Waarom MKB Ondernemers Hun Webdesign Regelmatig Moeten Updaten

Het is geen geheim dat de online aanwezigheid van een MKB-onderneming van cruciaal belang is in de moderne zakelijke wereld. Een professioneel ontworpen en goed

...

Wil jij remote werken? Lees dan dit artikel en ga je dromen achterna!

Tegenwoordig zijn er enorm veel mensen die zoeken op “remote werken” in Google. Enthousiaste mensen die een beetje klaar zijn met de traditionele werkwijze in

...

Waar moet je op letten bij het vergelijken van abonnementen?

Ben je van plan om te gaan overstappen van je televisie, internet of telefoon abonnement? Ga dan zeker Internet en TV vergelijken. In deze blog

...

Tips bij het zoeken naar een internetprovider

Als je op zoek bent naar internet thuis, zijn er tal van dingen waar je rekening mee moet houden. Heb je zakelijke service nodig of is

...