SEO en SEA? Het vakjargon binnen de wereld van onlinemarketing is vaak verwarrend. Yellowshape doet de voornaamste verschillen tussen SEO en SEA hieronder uit de doeken. En ja, die gaan verder dan dat ene lettertje. Hoog scoren in zoekmachinesMensen gaan in de zoekmachine Google niet op zoek naar de naam van jouw bedrijf, maar naar de producten en diensten die ook jij aanbiedt. Bovendien kijkt niemand verder dan de eerste pagina van de zoekresultaten. Dus: hoe hoger jouw website zichtbaar is in zoekmachines, hoe meer bezoekers hij trekt. En een website hoger laten scoren, dat doe je met SEO. Wat is SEO?Met zoekmachineoptimalisatie (oftewel SEO) optimaliseert een SEO-bureau de zichtbaarheid van jouw website in de zoekresultaten van zoekmachines. Zo scoor je hoger zonder een eurocent te betalen aan advertenties. En hiervoor gebruiken SEO-specialisten de volgende technieken:
Volgens deze regels van SEO-copywriting maken SEO-experts je website zichtbaar bij elke relevante zoekopdracht naar de producten en diensten die je aanbiedt. Je merkt dat jouw website zo meer bezoekers krijgt. En dat zij sneller overgaan tot een conversie, bijvoorbeeld een contactaanvraag of verkoop. Online adverterenZoals we daarnet al aanhaalden: mensen zoeken in Google of een andere zoekmachine niet op de naam van jouw bedrijf, maar op de producten en diensten die je aanbiedt. Op het moment dat ze zoeken naar wat jij te bieden hebt, tonen SEA-experts hen een online advertentie. Vervolgens leiden de experts hen naar jouw website nét wanneer ze vragende partij zijn. Met SEA maakt een digitaal agency van jouw bezoekers makkelijk klanten. Wat is SEA-marketing?Zoekmachinemarketing (oftewel SEA) zorgt voor meer websitebezoekers door advertenties te plaatsen in de resultaten van zoekmachines. Wel op één voorwaarde: je campagnes moeten doelgericht zijn. SEA-consultants bouwen de advertenties op basis van populaire zoektermen over je producten of diensten, die je potentiële klanten typen in de zoekbalk van Google. Door gericht te adverteren via Google Adwords verschijnt jouw advertentie bovenaan de zoekresultaten. Hoe hoger de advertentie in de zoekresultaten, hoe meer bezoekers je website ontvangt. En hoe meer bezoekers, hoe meer kans op conversies. Wat is Google Adwords?Google Adwords is het kanaal waarmee Adwords-experts adverteren op Google. En dus jouw advertenties laten verschijnen in de zoekresultaten. Ook is het mogelijk om te adverteren op websites die geconnecteerd zijn met Google. SEA-specialisten baseren de advertenties op zoekwoorden over jouw producten of diensten. Als een potentiële klant zoekt op één van deze zoekwoorden, krijgt hij de advertentie naast of boven de zoekresultaten te zien. ConclusieMet SEO werk je aan de inhoud van je website, zodat hij hoger scoort in de zoekresultaten van Google. Wanneer je aan SEA doet, betaal je voor advertenties in de zoekresultaten van Google. De ene dienst sluit de andere niet uit. Doe je aan SEA? Laat dan je website door SEO-specialisten onder handen nemen. Zo niet, bekom je geen optimaal resultaat. Wil je jouw website écht laten renderen met SEO en SEA? Contacteer dan Yellowshape, een digital agency in Antwerpen voor de digitale zichtbaarheid van bedrijven. Wij verzorgen graag jouw SEO- en SEA-campagnes. |
https://www.yellowshape.com/nl/blog/verschil-seo-sea |