Je leest dit waarschijnlijk omdat er een feestperiode of ander feestelijke moment nadert en jij van plan bent iets voor jouw bedrijf te doen. En dat zou je waarschijnlijk ook moeten doen! Want elk feestelijk moment biedt een verdienmogelijkheid voor je bedrijf. Het is daarbij van top belang om je marketing campagne zo vroeg mogelijk te plannen. Hieronder vind je daarom enkele belangrijke tips om jouw product of diensten in deze belangrijke periodes optimaal op de markt te brengen. Wees creatief op social media
Wees creatief! Wees niet alledaags of voorspelbaar. Maar ben origineel, anders en interessant. Overdrijf het echter niet op Instagram en Twitter. Laat daarentegen wel zien dat je een mens bent door het bedrijfskantoor uit te gaan en het veld in te gaan. Om zo met echte mensen te communiceren (en uiteraard plezier te hebben!). Plus gebruik daarbij de kracht van korte video’s om een goed verhaal over te brengen. Heb een marketingstrategie
Het is belangrijk om een goede marketingstrategie te hebben die voor jou en je klanten werkt. Dit kan het hebben van een e-maillijst of social media account zijn die de klanten van speciale aanbiedingen, kortingen of nieuwe producten op de hoogte houdt. Zorg er ook voor dat je bijhoudt welke aspecten van jouw strategie werken. Zodat jouw bedrijf blijft groeien en jij je service kunt verbeteren.
Je zou bovendien een weggeefactie kunnen creëren of misschien gewoon een wedstrijd houden. Waarbij jouw klanten iets kunnen winnen dat met jouw bedrijf verband houdt. Of als alternatief kan het sponsoren van een evenement een ultieme manier zijn om met jouw doelgroep contact te maken. Om jouw merkimago zo nog populairder te maken.
Als jij voedingswaren promoot die bederfelijk zijn, overweeg dan om een koelcel te huren. Dit is niet alleen handig om tijdelijk een extra koelcapaciteit te hebben, maar ook om ter plaatse op een evenement aan de wettelijke koelvereisten te voldoen! Bied productmonsters en kortingen aan
We zijn allemaal continu op zoek naar de beste deals en dat zou jij als bedrijf ook moeten aanmoedigen! Bereid je daarom goed op belangrijke evenementen voor door samples of kortingen aan je klanten aan te bieden. Dit is een geweldige manier om de verkoop tijdens de drukke periodes te stimuleren. Deze aanbiedingen of productmonsters kunnen jou helpen nieuwe klanten te winnen. En als jij via de bedrijfswebsite of webwinkel tactische prijsbeslissingen zoals vroegboekkortingen kunt verstrekken, dan is dat nog beter!
Sommige feestdagen of evenementen zijn belangrijke terugkerende periodes in een jaar waarin de vraag van de klanten toeneemt. De bovengenoemde punten zouden jou kunnen helpen om het meeste uit deze festiviteiten te halen. En zo als bedrijf mogelijk veel geld te verdienen. We wensen jou het allerbeste met je succes tijdens deze lucratieve evenementen druktes!
|