Zo bereik jij op een nieuwe manier de doelgroep!

We leven in een internettijdperk en de behoeften van doelgroepen veranderen continu en razendsnel. Het is voor bedrijven soms lastig ...

We leven in een internettijdperk en de behoeften van doelgroepen veranderen continu en razendsnel. Het is voor bedrijven soms lastig om hun doelgroep op de juiste manier te bereiken. Als bedrijf moet je je blijven ontwikkelen wil je er bij horen. We zien dat sociale media platformen al continu aan het bijsturen zijn om hun doelgroepen telkens weer aan te trekken. Maar hoe kun jij als werkgever jouw doelgroep op creatieve, nieuwe manieren bereiken? Lees snel verder!

Mee met de tijd en de nieuwe manier van evenementen organiseren

We weten allemaal dat evenementen organiseren in coronatijd bijna onmogelijk is. Toch proberen een hoop mensen op creatieve manieren te kijken naar wat er wel mogelijk is. Ooit gehoord van een hybride evenement? Dit is een evenement die zowel online als offline plaatsvindt. Je mag tegenwoordig een maximaal aantal mensen in een zaal hebben, wat betekent dat je misschien niet iedereen kunt uitnodigen. Door het evenement ook online aan te bieden, kan iedereen meekijken die mee wilt kijken. Dit resulteert weer in meer publiek en het aantrekken van meer doelgroep!

Weet hoe je doelgroep zich online gedraagt

Online verandert er dagelijks iets. Dit betekent dat je doelgroep ook constant aan het aanpassen en veranderen is. Dit kan zomaar een bepaalde behoefte opwekken. Zorg ervoor dat je weet hoe jouw doelgroep zich online gedraagt. Wat doen ze, waar zoeken ze, hoe zoeken ze, enzovoorts. Dit is een lange vragenlijst die je af zult moeten gaan. Nadat je dit weet kun je bepaalde groep uitsluiten, maar kun je custom audience targetting toepassen. Dit houdt in dat je je eigen targetlijst kunt maken waar je naartoe adverteert.

Hoe presteer je offline?

Ondanks dat veel dingen online plaatsvinden tegenwoordig, is het ook belangrijk om te weten hoe je als bedrijf offline presteert. Word je goed herkent? Zijn er offline marketingactiviteiten die worden uitgevoerd? Wat kan er beter? Als jij weet waar jouw doelgroep zich bevindt kun je offline ook gaan targetten. Weet je niet goed hoe? Vergeet niet om feedback te vragen aan je doelgroep. Zo kom je een hoop nieuwe informatie tegen die je direct kunt toepassen. Je kunt vragen stellen over de online prestaties en wat de doelgroep hiervan vindt, maar ook de offline prestaties. De kans is groot dat je nieuwe informatie krijgt waar je zelf niet snel was achter gekomen. Altijd om feedback vragen dus!

https://www.valo-online.events/hybride-online-evenementen/hybride-evenement/

Gerelateerde berichten die u niet mag missen

Bedrijven

PMO en de wetgeving

Veel werkgevers vragen zich af of een Preventief Medisch Onderzoek (PMO) verplicht is en wat de wet hierover zegt. Hoewel het niet wettelijk verplicht is

Bedrijven

Erfrecht in Nederland

Het erfrecht in Nederland regelt wat er gebeurt met de bezittingen en schulden van iemand die overlijdt. Dit is voor iedereen in Nederland hetzelfde en

Bedrijven

De kracht van afzetpaaltjes

  Laten we bij de basis beginnen: wat zijn afzetpaaltjes? Deze kleine maar krachtige objecten vormen de eerste verdedigingslinie tegen chaos. Ze kunnen een mensenmassa

Bedrijven

Reusable waterfles

In een wereld die steeds meer beseft hoe belangrijk het is om onze planeet te beschermen, wordt de keuze voor herbruikbare waterflessen een krachtig statement.