Ace Magazine
Image default
Bedrijven

Gebruik deze tips voor een succesvolle e-mail marketingstrategie

E-mail marketing is en blijft een van de populairste vormen van online marketing. Door middel van een sterke e-mail marketingstrategie te creëren, ben je in staat om je specifieke doelgroep op een gepersonaliseerde manier te bereiken voor het delen van waardevolle informatie. Wanneer jij aan de slag gaat met het versturen van mail, gebruik dan de volgende tips voor het implementeren van een succesvolle marketingstrategie! 

Verzend alleen relevante inhoud

Bij mailing versturen is het van cruciaal belang dat je jouw specifieke publiek alleen iets verzendt wanneer je écht iets te melden hebt! Wanneer je namelijk geen waarde levert aan je publiek, zul je al gauw merken dat je mailtjes in de spambox terecht komen of jouw mailinglijst in populariteit afneemt. Wanneer je relevante en interessante informatie hebt of een unieke aanbieding die jouw publiek niet kan missen, dan houdt niets je tegen om je lezers daarvan op de hoogte te brengen! 

Zorg voor een aantrekkelijke titel 

De titel van de e-mails die je verzendt is een belangrijke factor die ertoe leidt dat je publiek jouw informatie wilt doornemen of juist verwijdert. Kies daarom zorgvuldig voor een passende titel. Gebruik bijvoorbeeld cliffhangers, die je volgers nieuwsgierig maken om verder te lezen. Of wat dacht je van een indrukwekkende aanbieding die je publiek niet kan afslaan! Vergeet overigens ook niet voor een passende ondertitel. Op deze manier geef je net wat meer informatie weg die in een oogwenk de aandacht van je publiek kan trekken. 

Maak prioriteit van betrokkenheid 

Om een succes te maken van je e-mail marketingstrategie, is het van belang dat je de betrokkenheid verhoogt die uiteindelijk verkoop genereert. Dit betekent echter dat je de focus houdt op het opbouwen van een waardevolle relatie met jouw abonnees, in plaats van iets te verkopen! Mensen worden doorgaans lid van een e-maillijst omdat ze op de hoogte willen zijn van jouw onderneming. Wanneer je je volledig bezighoudt met het verhogen van betrokkenheid, zorg je ervoor dat je een vertrouwensband creëert die op de lange termijn kan zorgen voor een rendement.  

Optimaliseer jouw e-mail marketing en blijf testen! 

Bij het creëren van een succesvolle e-mail marketingstrategie, is het belangrijk dat je blijft ontdekken  wat wel en wat niet werkt. Alleen op deze manier zorg je ervoor dat jouw e-maillijst op de lange termijn presteert. Het optimaliseren van e-mail kun je doen door lezers altijd de optie te geven voor het delen van feedback. Op deze manier kan je e-mail marketing beter toespitsen op de behoeftes van je publiek! 

 

http://dbf.nl/oplossingen/klant-contact-centrum/e-mailmarketing/