Free publicity als betekenis is gebruik maken van het nieuws, andere bedrijven en mensen en alle andere media, zodat er positieve verhalen en berichten over jouw bedrijf rondgaan waar je niet voor betaald hebt. De mensen die dit schrijven en maken zijn geïnteresseerd als jouw bedrijf en maken dit vanwege hun en andere belangen. Alleen is dit weer goed voor jouw als merk voor het bedrijf en het imago van het bedrijf. Ook bespaar je zo als bedrijf een hoop reclame kosten en promotie die je normaal kwijt was geweest aan advertenties plaatsen etc. Het zorgen van free publicity en de betekenis van free publicity dat tot werkelijkheid komt, is wat lastiger dan je denkt. Het komen in het nieuws en dat mensen en anderen berichten-plaatsen over jouw die positief zijn komen namelijk van jouw al bekende imago en merkbekendheid. Als je dus nog niet bekend bent als bedrijf zou ook minder snel iemand wat schrijven of maken over jouw bedrijf. Daarom is dit vaak een lastig vernomen. Free publicity stimulerenFree publicity betekenis geven doe je door als bedrijf er zich op te focussen en zorgen dat er wat free publicity ontstaat. Dit stimuleren is namelijk wel mogelijk. Als bedrijf kun je dit namelijk stimuleren door reviews te publiceren en te laten zien. Ook kun je je als bedrijf focussen op een kleinere markt die geïnteresseerd is in jouw bedrijf en jouw nieuwtjes en nieuwe producten. Een bericht hierover plaatsen op een precieze doelgroep kan werken om die doelgroep het te delen met anderen of zelf een nieuw bericht te laten maken en te delen of ze nemen het mee in hun nieuwe blog als informatie. Dit is dus altijd ooi mee genomen. Wat je nog meer kunt doen als bedrijf is om vooral sociale media te gebruiken en om uitgebreide releases van producten te beschrijven. Dit stimuleert de anderen namelijk. Ook als je een klein bedrijf bent en je maakt iets unieks of iets wat mensen nog niet eerder op die manier hebben gezien trekt het al veel aandacht vanuit zichzelf. |
https://jenniferdelano.nl/free-publicity/ |