Kom in contact met je doelgroep met webdesign

Webdesign Webdesign is het proces van het verbeteren van de uitstraling van een website. Dit wordt gedaan door zowel de ...

Inhoudsopgave:

Webdesign

Webdesign is het proces van het verbeteren van de uitstraling van een website. Dit wordt gedaan door zowel de code als de functionaliteiten van een website aan te passen. De website is hierbij de basis, deze is gebouwd door een websitebouwer. Een websitebouwer kan in veel gevallen niet wat een webdesigner kan en vice versa. De websitebouwer bouwt in veel gevallen de basis van de website en de manier waarop deze werkt. Dit is de back end en wordt gebruikt voor de functionaliteiten voor de continuïteit van de website.

Wat is webdesign

Webdesign richt zich op het uiterlijk van de website. Een website is immers het online visitekaartje van een bedrijf en in de meeste gevallen het eerste aanrakingsmoment van de doelgroep met het bedrijf. Het is van vitaal belang voor het bedrijf dat dit aanrakingsmoment positief was en hieruit meerdere contactmomenten vloeit om van de potentiele klant een vaste klant te maken en omzet te kunnen maken.

Kort gezegd: Webdesign heeft een directe invloed op de naamsbekendheid en de omzet van een bedrijf. Het zit overal in de customer journey waardoor het anno 2019 niet weg te denken is in een concrete marketingmix. Een webdesign die aansluit om jouw doelgroep complimenteert iedere marketinguiting die door een bedrijf wordt gemaakt.

Webdesign wordt uitgevoerd door een webdesigner. Deze webdesigner begint met A/B testen van verschillende functionaliteiten en aspecten van de uitstralingen van een website. Er worden kleine aanpassingen op de website uitgevoerd waardoor de impact van deze aanpassingen kunnen worden getest. Het resultaat van deze testen is een stuk data dat moet worden geanalyseerd door het team van webdesigners die zich hiermee bezighoudt.

De data is vaak ingewikkeld en het is, wanneer de testen succesvol zijn, veel. Het resultaten van het analyseren van de data is inzichten in waar de doelgroep positief of negatief op reageert. Wanneer de doelgroep negatief heeft gereageerd op de aanpassingen (dit kan tot uiting komen in de vorm van een kortere gemiddeld tijd op de website of een hogere bouncepercentage) dan moet de aanpassing worden teruggedraait. 

In het geval dat de data positief terugkomt en de KPI’s een positieve groei hebben doormaakt sinds de aanpassing kan deze blijven. In dit geval is het proces een stap verder gekomen en kunnen hier learnings uit worden gehaald voor de volgende aanpassingen. Deze aanpassingen kunnen impact hebben op de kleuren van een website of het kan zo klein zijn als de lettertype of grootte van de teksten.

https://zicht.nl/diensten/webdesign
Delen:
Meer Berichten
Stuur ons een bericht

Registreer nu en deel jouw verhaal vandaag nog op ons platform. Ontdek hoe jouw verhaal anderen kan inspireren en verbinden.

Gerelateerde Berichten

Waarom kiezen voor gevelreclame?

Gebruikt u al gevelreclame voor uw bedrijfspand in Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven of Utrecht? Nee? ’Waarom kiezen voor gevelreclame?’ is een vraag die u zich als

...

Zoekmachinemarketing

Beter vindbaar met zoekmachinemarketing Zoekmachinemarketing is hét instrument om je website beter vindbaar te maken in zoekmachines zoals Google. Als ondernemer wil je natuurlijk gemakkelijk

...

10 nuttige tips voor het kiezen van de juiste kunststof kozijnen

10 nuttige tips voor het kiezen van de juiste kunststof kozijnen   Niets is prettiger dan in uw huis zitten en genieten van een prachtig

...

Internet Vergelijken

Waar vind je het goedkoopste internet? De vraag waar je het goedkoopste internet vindt is eigenlijk niet de juiste. Het gaat natuurlijk om het vinden

...