Als bedrijf is het slim om op een gegeven moment gebruik te maken van verschillende SEO-technieken om zo jouw bedrijf beter te laten scoren in de zoekresultaten van Google. Dat zorgt er vervolgens voor dat mensen jouw bedrijf sneller zullen vinden en daardoor krijg je nieuwe klanten en meer conversie. Dat is dus erg handig! Maar wanneer begin je eigenlijk precies met het inzetten van deze technieken? En hoe werkt dat dan precies?
Wat is SEO precies?
Om een goed begrip te hebben van dit allemaal, is het slim om te beginnen met het begin. Wat is SEO? Zoals hierboven ook beschreven, kun je door middel van SEO Nederland technieken jouw bedrijf hoger laten scoren in de zoekresultaten. Nu moet iemand die iets zoekt op Google misschien twee pagina’s verder klikken om bij jouw website te komen, maar het doel is natuurlijk dat je één van de eerste resultaten bent.
Dit wordt gedaan door middel van zoekwoorden. Voor elk bedrijf zijn er andere zoekwoorden die belangrijk zijn. Voor een fietsenwinkel is het woord ‘fiets’ belangrijk, terwijl voor een marketingbureau het woord ‘marketing’ weer belangrijk is. Zo heeft elk bedrijf een rijtje met belangrijke zoekwoorden. Heb je deze bij elkaar, is het tijd om de technieken toe te passen. Dit kun je doen door bijvoorbeeld teksten te schrijven en op je website te plaatsen. Zorg er dan voor dat je genoeg gebruik maakt van de belangrijke zoekwoorden. Ook is het plaatsen van linkjes naar jouw website belangrijk, omdat Google dan automatisch een hogere positie geeft aan jouw website. Verder helpt het ook om jouw website zo goed mogelijk geoptimaliseerd te hebben. Daarbij moet je denken aan bijvoorbeeld een snelle laadtijd en een goede opbouw van de pagina’s van jouw site. Ook een mooi webdesign helpt hierbij mee.
Wanneer begin je hier nou mee?
Eigenlijk is er geen heel eenduidig antwoord op deze vraag. Waar het ene bedrijf graag SEO-technieken begint te gebruiken zodra de website staat, begint de ander er pas mee wanneer alles al lekker op rolletjes loopt. Dit is allebei oké en uiteindelijk komt het neer op persoonlijke voorkeur. Een voordeel aan het tweede is wel dat er al veel content op jouw website staat, je hebt al wat naamsbekendheid en jouw website functioneert als het goed is zo goed mogelijk. Dat vindt Google ook fijn en zal ervoor zorgen dat het makkelijker wordt om die posities te stijgen. Maar beide technieken zijn niet goed of fout. |
https://www.sortlist.nl/ |