Hoe zet je social media effectief in?

Hoe zet je social media effectief in? Wanneer we spreken over online marketing is een recente trend dat iedereen wordt ...

Inhoudsopgave:

Hoe zet je social media effectief in?

Wanneer we spreken over online marketing is een recente trend dat iedereen wordt aangeraden om social media in te zetten. In principe klopt dit, maar het gebruik van social media is (net als vele andere marketingdiensten) niet iets waar je zo maar aan kunt beginnen. In deze blog geven we je vijf manieren waarop jij je social media effectiever in zet. Begin direct!

 

1. De juiste kanalen

De term “social media” op zich is misschien nog erg breed: er zijn zo veel verschillende kanalen dat het vinden van je doelgroep niet altijd even makkelijk is. Het is daarom goed om te kijken naar op welke kanalen jouw doelgroep voornamelijk aanwezig is. De overige media worden hierdoor gelijk minder interessant, waardoor jij gerichter te werk kan gaan.

 

2. De juiste content

Nu je weet waar je doelgroep zich bevindt, is het enkel nog een vraag wat voor content zij willen zien. Als het goed is geeft je doelgroeponderzoek ook hier antwoord op. Door dit te combineren met de huidige trends op je gekozen platform en jouw bedrijfsidentiteit, ontstaat er een mix van interessante content die jouw doelgroep graag ziet. Wees niet verlegen en probeer ook eens wat extravagants, aangezien dit via social media het juist vaak goed doet.

 

3. Creëer naamsbekendheid

We horen je denken: dat is makkelijker gezegd dan gedaan. In principe klopt dit, maar toch heb je zelf een groot aandeel in de mate waarin jij naamsbekendheid creëert. Je branding heeft hier alles mee te maken: wanneer jij je social media posts maakt in de stijl van je huisstijl, zorg je dat iedereen die je post te maken krijgt met een deel van je identiteit. Zo blijf je snel hangen, waardoor de keuze in een latere fase snel voor jou wordt gemaakt.

 

4. Tone-of-voice

We hadden het eerder al over de juiste content: een belangrijk deel hiervan is de tone-of-voice. Meerdere factoren hebben hier invloed op. Allereerst is het goed om het kanaal in acht te nemen: zo ben je via de meeste kanalen vrij informeel, maar is op LinkedIn juist formeel de norm. Ook is het belangrijk om niet af te wijken van hoe jij je bedrijf normaliter presenteert: zo weet je zeker dat jouw identiteit intact blijft en alleen maar verder groeit.

 

5. Uitbesteden

Wil je 100% zeker weten dat jouw social media correct wordt geplaatst, dan raden we social media marketing uitbesteden aan! Door in zee te gaan met een Digital Agency zoals Traffic Today weet je zeker dat jouw social media posts precies het effect gaan hebben waar jij op zit te wachten. Niet alleen advertenties maar ook normale posts zullen perfect passen bij jouw bedrijf, waardoor social media echt een verlenging van jouw bedrijf wordt.

 

Succes!

Wat ga jij als eerst posten?

 

https://www.traffictoday.nl/
Tags:
Delen:
Meer Berichten
Stuur ons een bericht

Registreer nu en deel jouw verhaal vandaag nog op ons platform. Ontdek hoe jouw verhaal anderen kan inspireren en verbinden.

Gerelateerde Berichten

Wat te vermijden in het verbeteren van je huis

Het verbeteren van je huis kan een spannende onderneming zijn. Of je nu een nieuw dak, een frisse gevel of een verbeterde isolatie voor je ...

De leukste manieren om te besparen op bedrijfskosten

Als ondernemer ben je altijd op zoek naar manieren om je bedrijf efficiënter en winstgevender te maken. Een van de meest effectieve manieren om dit ...

De essentie van ontspanning ontrafeld: een dagje aan het strand in Deventer

In onze hectische wereld is ontspanning een kostbaar goed geworden. We zoeken allemaal naar manieren om even te ontsnappen aan de dagelijkse sleur en de ...

Hoe voorkom ik onnodige rommel tijdens een verbouwing?

Een verbouwing kan een spannende, maar ook stressvolle periode zijn. Of je nu een nieuwe keuken installeert, een extra kamer toevoegt of je hele huis ...