De kracht van AI in advertising
Je hebt vast wel gehoord van AI of Artificial Intelligence. Kunstmatige intelligentie noemen we dat in het Nederlands en het staat voor het zelflerend vermogen van software om na te denken als een mens. De ontwikkelingen op het gebied van AI gaan razendsnel en vinden hun weg zelfs naar consumentenproducten zoals mobiele telefoons. Maar ook op de achtergrond wordt AI volop ingezet. Dat geldt ook op het gebied van online adverteren. Een goed voorbeeld hiervan is adaptive programmatic advertising.
De definitie van deep learning
Als onderdeel van AI wordt ook Deep Learning genoemd. De volgende definitie van deep learning wordt vaak gebruikt:
• Deep learning zijn een speciale soort machine learning algoritmes waarbij in meerdere lagen op een non-lineaire manier data wordt verwerkt met als doel het herkennen van zogenaamde ‘features’ in deze data en het maken van voorspellingen.
De bovenstaande definitie klinkt een beetje technisch, maar in de praktijk valt het mee. Daarnaast is het goed om te weten dat deep learning is gebaseerd op de manier waarop het menselijk brein in elkaar zit. Dit wordt ook wel een kunstmatig neuraal netwerk genoemd. Daarnaast is deep learning een manier om kunstmatige intelligentie te bereiken.
Hoe wordt AI en deep learning gebruik in advertenties?
Dat deep learning als aparte categorie wordt onderscheiden binnen AI is geen toeval. Deep learning is namelijk erg geschikt voor een aantal specifieke toepassingen:
• Herkenning van beelden.
• Verwerking van geschreven taal.
• Herkennen van gesproken taal.
• Uitvoeren van bepaalde taken in omgevingen van beperkte complexiteit met vaste regels, zoals het spelen van een schaakspel.
• Het razendsnel maken van voorspellingen op basis van data.
Omdat deep learning zo goed is in het herkenen van patronen, wordt het daarom gebruikt in de slimme algortime software die advertenties tonen op het internet. Deze advertenties worden ‘slimmer’ en daarom steeds vaker getoond aan de juiste doelgroep en dat is namelijk jouw ideaal klant. Want naarmate jouw advertnie campagne loopt wordt er data verzamelt en op basis van die data én het gedrag van degene die het ziet of klikt, wordt de campagne erop aangepast.
Bij Crossmedia House kunnen we zodoende hele slimme advertentie campagnes bouwen die steeds beter gaan presteren. En dat geldt op elk mogelijk apparaat en voor elke doelgroep. Met programmatic advertising kunnen we jouw campagne zodanig opbouwen dat het zelfs heel selectief wordt ingezet. Bijvoorbeeld:
Je kunt wel voorstellen dat de situaties legio zijn. Wil jij dus scoren met je online advertenties? Maak dan een afspraak met Crossmedia House – specialisten in online adverteren! |
https://www.crossmediahouse.nl/ |