De voordelen van productreviews voor jouw bedrijf

Je kent allemaal wel de consumenten die vrijwel over elke aanschaf een review schrijven, zowel positief als negatief. Uiteraard kunnen ...

Inhoudsopgave:

Je kent allemaal wel de consumenten die vrijwel over elke aanschaf een review schrijven, zowel positief als negatief. Uiteraard kunnen slechte productreviews een negatieve invloed hebben op de aanschaf van producten van jouw bedrijf, maar hieronder ook de voordelen die productreviews voor jouw bedrijf op kunnen leveren.

Omzet verhogende werking

Veel van de Nederlandse consumenten raadplegen eerst online reviews als ze een product met een hoge(re) aanschafwaarde willen kopen. Een webshop of website die producten verkoopt zonder reviews, zal daardoor hoogstwaarschijnlijk minder producten verkopen, dan een website waar per product consumentenreviews te vinden zijn. Zijn er op jouw webshop dus meerdere productreviews per product te vinden? Dan zal dit er zeker voor zorgen dat je meer omzet binnenhaalt. Het wekt niet alleen vertrouwen, maar het ziet er ook nog eens betrouwbaar uit als je per product positieve- en negatieve consumentenmeningen kunt inzien. 

Zoekoptimalisatie verbeteren

Doordat consumenten productreviews op jouw website plaatsen, wordt er gezorgd voor hernieuwde content. Nemen consumenten echt de tijd om een review op jouw website achter te laten, dan zal die de zoekmachine optimalisatie (SEO) via bijvoorbeeld Google of Yahoo alleen maar verbeteren. Verlaten consumenten je website snel, dan zal dit een negatieve uitwerking op je online vindbaarheid via zoekmachines kunnen hebben. Er is gebleken dat de Nederlandse consument veel gebruikmaakt van zoekmachines, dus het is van groot belang om op zoekmachines zo duidelijk en goed mogelijk zichtbaar te zijn om ervoor te zorgen dat de consument jouw producten koopt in plaats van de producten van de concurrent. Heb je hier weinig ervaring mee? Schakel dan een online marketing of SEO specialist in om je hierbij verder te helpen. 

Foto’s toevoegen 

Door productfoto’s toe te voegen aan je website, kun je consumenten sneller overtuigen om over te gaan tot de aanschaf van jouw product(en). Door foto’s uit productreviews toe te voegen aan Google shopping zorg je voor een hogere doorklikratio en een hogere omzet. 

Kwaliteit van je producten verbeteren

Zijn er bepaalde producten op je website die telkens dezelfde soort productreviews krijgen? Is er over een bepaald product meerdere keren negatief geschreven over de pasvorm? Dan wordt het wellicht tijd om de pasvorm van dat product onder de loep te nemen en zo de kwaliteit te verbeteren. Dit kan dan in de toekomst zorgen voor hogere productreviews op je website. Het experience management bureau Feedback Company kan je helpen met het inzichtelijk maken van de verbeterpunten uit productreviews en andere uitkomsten vanuit reviews door middel van online softwaretools.

 

Tags:
Delen:
Meer Berichten
Stuur ons een bericht

Registreer nu en deel jouw verhaal vandaag nog op ons platform. Ontdek hoe jouw verhaal anderen kan inspireren en verbinden.

Gerelateerde Berichten

Riem zonder Gaatjes: Comfort, Stijl en Duurzaamheid in Één Accessoire

Een riem is een van die modeaccessoires die vaak over het hoofd wordt gezien, maar toch een cruciale rol speelt in het creëren van een

...

Waarom een accountant interessant is voor studentenorganisaties in Amsterdam

Als studentenorganisatie heb je waarschijnlijk veel aan je hoofd: evenementen organiseren, leden werven en financiën beheren. Hoewel het bijhouden van de administratie misschien niet het

...

Hoe een evenementenbureau jouw brand activation naar een hoger niveau tilt

Het versterken van je merk en het creëren van een onvergetelijke connectie met je doelgroep wordt steeds belangrijker in de wereld van marketing. Brand activationis

...

Optimale luchtkwaliteit door effectieve filtertechniek

Een goede luchtfiltratie is essentieel voor het handhaven van een gezonde en productieve werkomgeving, vooral in industriële settings waar de luchtkwaliteit direct van invloed kan

...