Tips om jouw kantoor schoon te houden

Jouw eigen bedrijf loopt als een speer. Je maakt winst, de klanten zijn tevreden, jij en jouw werknemers zijn tevreden… ...

Inhoudsopgave:

Jouw eigen bedrijf loopt als een speer. Je maakt winst, de klanten zijn tevreden, jij en jouw werknemers zijn tevreden… Wat wil je nog meer? Doordat er zo hard wordt gewerkt, worden er een hoop spullen intensief gebruikt. Dat brengt wel een klein nadeel met zich mee: de spullen worden vies en moeten regelmatig schoongemaakt worden. Lees daarom in dit blog hoe je jouw bedrijf schoon kunt houden.

Tips

Tijdens de coronapandemie hebben we met z’n allen massaal zitten schoonmaken in huis en ook op het kantoor. Probeer dit voort te zetten. Natuurlijk is het niet meer nodig om meerdere malen per dag jouw kasten van Ghala schoon te maken, maar doe dit wel regelmatig, bijvoorbeeld twee keer in de week. Werken jouw collega’s veel achter de computer? Dat is het ook belangrijk om het toetsenbord goed schoon te maken. Een toetsenbord lijkt onschuldig, maar niets is minder waar. Het is een grote bron van bacteriën die van jouw vingers afkomen. Ten derde is het van belang om genoeg prullenbakken neer te zetten. Je wilt voorkomen dat er afval op de grond of op de bureau’s blijft slingeren. Het is dan belangrijk om de prullenbakken strategisch neer te zetten. Je wilt immers niet dat er elke twee meter een prullenbak staat, maar te weinig is ook weer niet goed.

De grote schoonmaak

Als jij van plan bent om een aantal dagen uit te trekken voor een grote schoonmaak, dan moet je een andere koers nemen als het om schoonmaken gaat. De grote schoonmaak betekent meer dan de troep opruimen en met een doekje over alle oppervlakken heengaan. Het betekent ook dat je de werkplaatskast die al in geen maanden goed is opgeruimd eens opnieuw gaat ordenen. De kans is groot dat je een hoop papierwerk zult vinden dat je allang niet meer nodig hebt. Tevens heeft er zich een hoop stof kunnen opbouwen in de kasten, dus zorg ook ervoor dat je de inhoud er volledig uithaalt en daarna weer lekker gaat inrichten met alleen de belangrijkste spullen. Natuurlijk hebben jij en jouw werknemers niet alle tijd om eindeloos schoon te maken. Het kan dus helpen om een schoonmaakrooster te maken voor de dagen dat de grote schoonmaak zal plaatsvinden. Je kunt het natuurlijk ook altijd uitbesteden aan een bedrijf dat erin gespecialiseerd is.

Tijd om aan de slag te gaan! Zorg dus dat je regelmatig de kleine schoonmaaktaken verricht en zorg er ook voor dat je een aantal keer per jaar een grote schoonmaak doet!

Tags:
Delen:
Meer Berichten
Stuur ons een bericht

Registreer nu en deel jouw verhaal vandaag nog op ons platform. Ontdek hoe jouw verhaal anderen kan inspireren en verbinden.

Gerelateerde Berichten

De kracht van afzetpaaltjes

  Laten we bij de basis beginnen: wat zijn afzetpaaltjes? Deze kleine maar krachtige objecten vormen de eerste verdedigingslinie tegen chaos. Ze kunnen een mensenmassa

...

De Beste Kapper en Barber Shop in Den Haag – Ferry's Hairstudio

De Beste Kapper in Den Haag: Ferry’s Hairstudio Op zoek naar een kapper in Den Haag? Of je nu op zoek bent naar een trendy

...

Jouw gids voor vloeren in Hoogeveen: Ontdek het uitgebreide aanbod van LAB21

Een nieuwe vloer kiezen voor je woning in Hoogeveen kan een uitdaging zijn. Of je nu op zoek bent naar een klassieke uitstraling of een

...

Gekoelde opslag voor boter en koelopslag voor rozen: veelzijdige opslagoplossingen

Koelhuis Dronten biedt hoogwaardige opslagdiensten aan voor diverse producten, waaronder de gekoelde opslag voor boter en de koelopslag voor rozen. Door jarenlange ervaring en het

...