Tevreden werknemers met deze 3 tips

Als het gaat om je werknemers tevreden houden draait dat lang niet altijd om geld en salaris. Sterker nog, de ...

Inhoudsopgave:

Als het gaat om je werknemers tevreden houden draait dat lang niet altijd om geld en salaris. Sterker nog, de secundaire voorwaarden worden als minstens zo belangrijk beschouwd. Maar ook op de werkvloer of qua werktijden kan je genoeg doen om de tevredenheid te boosten. Eigenlijk valt en staat het met het basisprincipe dat je naar je werknemers omkijkt en om hen geeft. Dit kan je dan ook op diverse manier invulling geven.

kwalitatief goede werkplek

Wat betekent dat eigenlijk? Dat is nu precies iets waar je achter komt door middel van een werkplekonderzoek. Op deze manier ontdek je risico’s van de werkplek en zie je wat er nodig is voor bijvoorbeeld een goede werkhouding. En ook wát die goede werkhouding dan is, dat ontdek je in dat zelfde werkplekonderzoek.

 

Een werkplekonderzoek is dus een mooie manier dat je laat zien dat je om je werknemer geeft. In dit geval doordat je meedenkt aan een ergonomisch verantwoordelijke werkplek. Maar ook jij als werkgever hebt hier baat bij. Een werknemer die klachtenvrij is meldt zich minder vaak ziek, voelt zich meer tevreden en is meestal in staat zich meer of beter in te spannen. Simpel gezegd: een fitte en tevreden medewerker levert meer op.

Maak een werknemer onderdeel van het succes

Als het loon elke maand vast staat terwijl het bedrijf een bepaalde periode goede zaken doet is het fijn als de medewerker hier ook van mee profiteert. Veel werkgevers organiseren dan een borrel of diner. Maar de vraag is of een werknemer daar nu echt blij van wordt. Als je kijkt naar de kosten die op zo’n dag worden gemaakt per werknemer is de kans klein dat de werknemer dit bedrag ook op deze manier besteed zou hebben. Je hoort dat ook vaak: Geef dat bedrag dan gewoon als bonus. En dat gevoel is te begrijpen. Al is het maar 50 euro per persoon. Als mensen dit in bijvoorbeeld de vorm van een cadeaubon ontvangen is het veel leuker voor hen dat ze het vrij kunnen besteden. 

 

Tenslotte heb je ook niet altijd inzicht in de vaste lasten die het personeel heeft. Voor iemand die weinig geld vrij te besteden heeft kan het deelnemen aan een diner of borrel als zonde voelen, terwijl zo’n cadeaubon dan echt een cadeautje is om mensen onderdeel te maken van je succes.

Empathie naar alle lagen van het bedrijf

Als laatste willen we meegeven om in contact te blijven met alle lagen uit het bedrijf. En dus niet via via met een manager in contact zijn. Maar letterlijk zelf het gesprek aan gaan. Ook met mensen uit de buitendienst, weekenddienst, etc. Als je jezelf als werkgever op deze manier zichtbaar maakt creëer je veel empathie wat zich uitbetaalt in gemotiveerde en toegewijde werknemers die een stapje extra voor je willen zetten.

 

Tags:
Delen:
Meer Berichten
Stuur ons een bericht

Registreer nu en deel jouw verhaal vandaag nog op ons platform. Ontdek hoe jouw verhaal anderen kan inspireren en verbinden.

Gerelateerde Berichten

Fysiotherapeut Haarlem: Deskundige Zorg voor Herstel en Beweging

Een fysiotherapeut in Haarlem kan het verschil maken als je last hebt van lichamelijke klachten, herstelt van een blessure, of je mobiliteit wilt verbeteren. Of

...

Functies van de hersenen en de rol van voeding

De functies van de hersenen zijn van groot belang voor je dagelijks functioneren. Ze sturen niet alleen je geheugen en concentratie, maar ook je emoties

...

Is osteopathie veilig voor jonge kinderen?

Ouders zoeken vaak naar zachte en effectieve oplossingen voor de gezondheidsproblemen van hun kinderen. Osteopathie is een steeds populairdere keuze, maar hoe veilig is deze

...

Wordt ACT-therapie vergoed?

Acceptance and Commitment Therapy (ACT) wordt steeds populairder in Nederland. Deze vorm van therapie, die zich richt op het accepteren van negatieve emoties en het

...