Google is een mysterieus platform. Geheimen worden niet makkelijk prijsgegeven. Met de juiste inzichten en vaardigheden, kun je Google echter te slim af zijn; hoger in Google komen te staan als bedrijf, is mogelijk als je over specialistische kennis beschikt. In 2022 zijn er verschillende tips en tricks om je positie in Google te verbeteren. Create & Convert kan je helpen om een goede SEO strategie te ontwikkelen. Lees verder voor een tipje van de sluier.
Een tijdrovende klusJe hebt niet van de een op de andere dag een toppositie op Google. Dat kost tijd, moeite en een hoop geduld. De goede zoekwoorden gebruiken is van groot belang. Misschien is het zelfs het belangrijkste onderdeel van een SEO-strategie. Als bedrijf wil je op bepaalde zoekwoorden worden gevonden. Je kunt erachter komen welke zoekwoorden het meeste resultaat opleveren met een zoekwoordonderzoek. Dit kun je uitbesteden. Het is belangrijk dat je een uniek zoekwoord hebt – dat wil zeggen dat de concurrentie niet hetzelfde zoekwoord gebruikt – en dat je synoniemen gebruikt.
De titels van de webpaginaVan doorslaggevend belang voor jouw succes op Google zijn de titels van jouw diverse webpagina’s. Uiteraard moet je het zoekwoord verwerken in de titel. Plaats de titel tussen tags. Google heeft een bepaalde hoeveelheid informatie nodig om een analyse te kunnen uitvoeren, dus het is ook van belang dat de teksten voldoende groot zijn. Als je subtitels gebruikt, blijft de tekst goed leesbaar. De tekst volproppen met zoekwoorden is nooit een goed idee. Ten eerste zorgt dit ervoor dat mensen afhaken terwijl ze de tekst lezen. Bovendien kijken mensen daar moeiteloos doorheen. Het is van belang om subtiel te werk te gaan.
De zoekintentieWat is de zoekintentie van jouw doelgroep? Hier dienen jouw teksten perfect op aan te sluiten. Een goede SEO-strategie begint bij het je goed kunnen verplaatsen in de klant. Wat verwacht hij of zij van jouw onderneming? Mensen gaan slechts over op actie als een tekst een duidelijk antwoord geeft op een vraag waar ze mee zitten. Inlevingsvermogen is key. Met deze tips kun je als bedrijf hoger op Google komen. Ga je dit ook uitbesteden? Dan weet je zeker dat het vakkundig gebeurt. |