Ace Magazine
Image default
Zakelijk

Wat is een CRM en wat kun je ermee?

Weleens gehoord van een CRM systeem, maar vraag je je af wat je ermee kunt.. Voordat je met een CRM systeem aan de slag gaat, wil je uiteraard graag eerst informatie ontvangen over wat CRM is en hoe het jouw bedrijf kan helpen. CRM heeft er voor gezorgd dat verschillende bedrijven een enorme groei hebben doorgemaakt. Het is dus niet voor niets een grote favoriet onder de grote bedrijven, middelgrote bedrijven en start-ups.

Waar staat CRM voor?

Om te weten waarom CRM voor zo’n groot succes heeft gezorgd, is het allereerst belangrijk om te leren waar CRM voor staat. CRM is een afkorting voor Customer Relationship Management. Het is een systeem wat ontwikkeld is om alle data over jouw bedrijf en jouw klanten samen te voegen op één plek. Op deze plek is alles georganiseerd, krijg jij inzicht over de progressie en groei, heb je een plek om analyses uit te voeren en meer. Het is een grote investering voor een bedrijf om een eigen systeem te laten samenstellen. Dankzij CRM heb jij geen developers meer nodig om het programma op te bouwen, maar heb je juist deze experts nodig om het programma eigen te maken voor jouw bedrijf. 

Alle data opgeslagen op één locatie

Een van de meest belangrijke voordelen die CRM met zich meebrengt, is dat het alle data opslaat op één locatie. Het gaat hier om data over jouw huidige klanten, over potentiële klanten, over de gehele bestelgeschiedenis en meer. Het is zelfs mogelijk om de klantenservice en verdere communicatie vast te zetten in de CRM, zodat jouw medewerkers direct toegang hebben tot alle benodigde informatie. Dankzij de CRM werkt jouw team beter met elkaar samen en is het makkelijker om inzicht te krijgen in de progressie van jouw bedrijf. Je elimineert als het ware alle losse Excel bestanden die maar op verschillende computers te vinden zijn dankzij CRM.

Een dashboard met duidelijke infographics

Het CRM systeem van BusinessBase gaat verder dan alleen een plek waar je informatie kan opslaan. Het is een plek waar informatie wordt vertaalt en data-analyses vanzelf worden uitgevoerd. Door de handige infographics die er in het systeem te vinden zijn, zie je in een oogopslag hoe jouw bedrijf ervoor staat. Heeft jouw bedrijf een maandelijks doel in hoeveelheid sales, dan houdt een meter exact bij hoe ver of hoe dicht je bij dit maandelijkse doel bent. Al jouw medewerkers, of de medewerkers die het nodig hebben, krijgen toegang tot deze informatie.