4 Redenen waarom jouw reviews belangrijk zijn voor ondernemingen

Zo’n drie kwart van de Nederlanders leest reviews en een kwart van alle aankopen wordt bepaald naar aanleiding van een ...

Inhoudsopgave:

Zo’n drie kwart van de Nederlanders leest reviews en een kwart van alle aankopen wordt bepaald naar aanleiding van een review. De ervaring van een ander blijkt dus waardevoller te zijn dan het verkoopverhaal van een winkelmedewerker of een advertentie in bijvoorbeeld de krant. Consumenten lezen reviews om kosten te besparen, omdat het vertrouwen in een review groter is dan het vertrouwen in een advertentie en om de financiële en emotionele risico’s te beperken. Jouw reviews zijn dus zeker belangrijk voor ondernemingen, maar waarom? In dit artikel lees je vijf redenen. 

 

  1. Reviews worden gezien als content

Google hecht waarde aan bruikbare en unieke content, Google hecht dus ook waarde aan reviews want deze zijn bruikbaar en uniek. Google en andere zoekmachines zijn slim en herkennen de woorden in reviews. Een bedrijf kan dus ook op deze woorden vindbaar zijn. Door jouw reviews is het voor bedrijven dus mogelijk om een betere Google ranking te krijgen, waardoor ze sneller gevonden worden online. 

 

  1. Reviews creëren vertrouwen

Als het gaat om online aankopen, heerst er altijd nog een zekere mate van onzekerheid. De reden hiervoor is dat consumenten een bedrijf “moeten” vertrouwen op de tekst en plaatjes van een website waarmee ze geen persoonlijke interactie hebben. Ook heeft het verleden uitgewezen dat er nogal eens misbruik gemaakt wordt van het vertrouwen van consumenten. Daarom lezen mensen zich steeds vaker in in een bedrijf om die onzekerheid weg te nemen. Zodra jij dus een review achterlaat over een bedrijf, kunnen anderen deze lezen en kan er vertrouwen gecreëerd worden. Dit is vooral voor startende ondernemers die nog geen grote klantenbase hebben belangrijk. 

 

  1. Reviews zorgen voor innovatie

In de markt van tegenwoordig daalt klantenloyaliteit snel door de hoge concurrentie en het eenvoudig vergelijken van bedrijven. De zogeheten switching penalty voor het overstappen van leverancier of merk neemt steeds verder af. Daarom zullen bedrijven moeten innoveren en investeren om hun klanten te behouden. Als jij een review met constructieve feedback achterlaat zal het bedrijf dan ook meer geneigd zijn om daar snel wat mee te doen, om niet alleen jou als klant maar ook andere klanten tevreden te houden. 

 

  1. Reviews zorgen voor geloofwaardigheid

Naast vertrouwen, innovatie en content zorgen reviews ook voor geloofwaardigheid. Mensen volgen namelijk graag de tips van anderen in plaats van een advertentie. En niet alleen positieve reviews zorgen voor geloofwaardigheid, ook de negatieve zijn een potentieel voordeel van een bedrijf. Hoe? Volgens onderzoek zou 95% van de consumenten zich niet bezighouden met een bedrijf met alleen positieve beoordelingen, omdat ze dan een te eenzijdig beeld van het product of dienst krijgen. Of jouw review dus positief of negatief is, deze kan het bedrijf enorm helpen met hun geloofwaardigheid. 

 

Eigenlijk is het dus heel simpel; reviews wekken vertrouwen, zorgen voor een betere Google (of andere zoekmachines) rankings, zorgen voor innovatie bij bedrijven en zorgen ook voor geloofwaardigheid. Het is dus van groot belang dat jij reviews achterlaat, of deze nou positief of negatief zijn. Bedrijven en consumenten zijn hier allebei mee geholpen, win-win dus. 

Delen:
Meer Berichten
Stuur ons een bericht

Registreer nu en deel jouw verhaal vandaag nog op ons platform. Ontdek hoe jouw verhaal anderen kan inspireren en verbinden.

Gerelateerde Berichten

De voordelen van white label linkbuilding: Groei voor jou én je klanten

Linkbuilding is een belangrijk onderdeel van zoekmachineoptimalisatie (SEO). Het zorgt ervoor dat websites hoger ranken in Google, meer verkeer aantrekken en online zichtbaarder worden. Maar

...

SEO in 2024: waarom hulp onmisbaar is

In de digitale wereld is het optimaliseren van je online aanwezigheid van essentieel belang voor het succes van je onderneming. Search Engine Optimization (SEO) blijft

...

De Evolutie van Online Marketing: Nieuwe Trends en Kansen in 2023

Het digitale landschap blijft zich in een verbluffend tempo ontwikkelen, en online marketing is daarop zeker geen uitzondering. Terwijl we in 2023 zijn beland, is

...

De Weg naar Zichtbaarheid: Lokale SEO voor Google Maps in Rotterdam

Als ondernemer wil je dat je bedrijf zichtbaar is voor potentiële klanten, en een geweldige manier om dit te bereiken is via Google Maps. Of

...