Ace Magazine
Image default
Marketing

Maak je product of dienst zichtbaar bij potentiële klanten

Van marketing hebben we allemaal wel eens gehoord natuurlijk, dat zal ongetwijfeld anders liggen als er gesproken wordt om inbound marketing. Ook de term lead nurturing zal je wellicht niets zeggen. En dus leggen we je hier uit wat dat precies is,. 

Genereer kwalitatief goede leads 

Met inbound marketing wil je kwalitatief goede leads genereren, leads die uiteindelijk moeten converteren richting klanten. Kies je voor inbound marketing, dan koppel je marketing en sales aan elkaar en is het de bedoeling dat je meer leads genereert en meer klanten werft. Inbound marketing is een strategie waarmee je merk, product en dienst zichtbaar maakt bij potentiële klanten. Inbound marketing is een meer natuurlijke manier van marketing. 

Maak gebruik van de inbound kanalen 

Binnen marketing is het de bedoeling dat jouw producten of diensten vindbaar zijn. Inbound marketing werkt daarbij in vier fases; Attract, Convert, Close, Delight. Attract is belangrijk. Je trekt dan zoveel mogelijk verkeer aan door vooral gebruik te maken van de inbound kanalen. SEO is dan bijvoorbeeld belangrijk, net als blogs, de website en de social media. Vervolgens is het zaak bezoekers van je website te converteren in leads, leads moeten resulteren in verkopen. De laatste stap is om van je al bestaande klanten echte fans te maken. 

https://www.youtube.com/watch?v=q4ZzOiUUfzU

Er is sprake van geheel geautomatiseerde marketing 

Dan over lead nurturing. Dit is proberen om meer resultaat uit bezoekers van je website te halen. In dit specifieke geval sprake van volledig geautomatiseerde marketing, bezoekers van je website laten hun gegevens achter en daarna krijgen ze op de juiste manier steeds de juiste informatie. Op die manier houd jij ze warm en weet je van bezoekers vaak klanten te maken.  

Mensen aan je weten te binden 

Met lead nurturing kun je van leads echte klanten maken. Je biedt steeds de goede content voor buyer persona’s en deze manier van werken is zowel geschikt voor B2B en B2C. Hoe dan ook, ook bij deze vorm van marketing draait het erom om mensen aan je te binden. Dit kan op heel erg veel verschillende manieren, waarvan inbound marketing er dus één is. Voordeel van deze manier van marketing is dat het gehele proces wat natuurlijker verloopt.