Op de vraag: “Wat is belangrijker – winst of mensen?” de meeste leiders zullen liegen als ze zeggen dat mensen. Maar dit komt omdat ze het belangrijkste geheim niet kennen: het succes van het bedrijf is recht evenredig met het geluk van de werknemers. En de redactie vond hiervan bewijs. Iedereen op hun lijst – het maakt niet uit of de vis groot of kleiner is – groeit en ontwikkelt zich, verhoogt hun inkomen en verovert nieuwe horizonten. De oprichter van het mixed martial arts (MMA) bedrijf Evolve besloot zijn medewerkers te bedanken met een luxe geschenk voor het feit dat hun winst elk jaar met 30% groeit. Dit is niet de eerste reis voor alle leden van het team, Sit’otong heeft al eerder een luxe vakantie voor iedereen geregeld en het is interessant dat elke keer de rustplaats geheim wordt gehouden. Het enige dat mensen zeker weten, is dat ze wachten op luxe appartementen in een luxe 5-sterrenhotel. 2. De leidinggevenden van BrewDog Brewery laten werknemers met zwangerschapsverlof vrij als ze een puppy hebben. De komst van een nieuw gezinslid in huis, of het nu een puppy is of een hond uit een asiel, is een emotionele gebeurtenis en het kost tijd om zich aan te passen. Voorheen mochten alle medewerkers van de Schotse brouwerij hun viervoeter meenemen naar het werk, maar nu krijgen ze extra verlof als ze een puppy of hond uit een asiel halen. 3. Dan Price gaf een deel van zijn inkomen aan ondergeschikten De oprichter van Gravity Payments, Dan Price, besloot zijn medewerkers te bedanken voor hun goede werk met een smakelijke bonus in contanten. De jonge miljonair deelde zijn eigen inkomen om het salaris van alle werknemers te verhogen tot 70 duizend dollar per jaar. De boemerang van het goede liet niet lang op zich wachten. Dankbare medewerkers sparen al zes maanden geld voor hun favoriete baas voor een cadeau en zorgden midden op de werkdag voor een verrassing. Toen Dan zijn miljoenen opgaf en, net als iedereen, slechts $ 70.000 per jaar begon te ontvangen, kon hij het zich niet veroorloven een elektrische auto te kopen, waar hij al lang van had gedroomd, maar zijn ondergeschikten wel. 4. Savci Dholakia stelde zich ten doel om al zijn medewerkers binnen 5 jaar te voorzien van huisvesting en auto’s Hare Krishna Exports is een enorm bedrijf in India met honderden werknemers. Het bedrijf exporteert diamanten, dus het is niet verwonderlijk waar de manager het geld vandaan haalde voor zulke brede gebaren. De eerste 1.260 auto’s en 400 appartementen werden in april 2016 al door Savci Dholakia aan zijn meest productieve medewerkers geschonken. Interessant is dat de baas, die genereus is voor zijn werknemers, een zoon heeft die helemaal niet verwend is. De 21-jarige jongen werd door zijn vader naar een kleine stad in het zuiden van het land gestuurd om ervaring op te doen, en in geval van nood wees hij slechts 7 duizend roepies ($ 108) toe. 5. Stefan Sagmeister laat zijn collega’s om de 7 jaar op jaarlijkse sabbatical gaan Gerenommeerde grafisch ontwerper, eigenaar van Sagmeister & Walsh Inc. gelooft dat als je niet zulke lange pauzes neemt, je creatief kunt opbranden en kracht kunt verliezen. Het is interessant dat Sagmeister zelf tijdens zijn eerste vakantie niet alleen goed kon reizen en ontspannen, maar ook met veel ideeën kwam, die hij vervolgens de volgende 7 jaar implementeerde. 6. Lee Makatir veranderde het kantoor in een ballenbak Elke baas streeft ernaar om de werkplekken van zijn ondergeschikten zo comfortabel mogelijk te maken, zodat mensen beter nadenken en productiever werken. De eigenaar van Invasion in Manchester ging echter nog verder. De Engelsman verraste zijn medewerkers door van het kantoor een kinderattractie te maken. Li Makatir van 3 uur ’s ochtends tot 8 uur’ s ochtends heeft met assistenten 250 duizend veelkleurige plastic ballen gelost om op tijd te zijn voor de komst van ondergeschikten. Iemand zal zeggen dat het leven van mensen hierdoor niet zal veranderen, maar dat is niet zo. De oorspronkelijke chef-kok gaf zijn werknemers iets dat onmogelijk weg te nemen was – momenten van geluk en ongelooflijke sensaties die een leven lang zullen worden herinnerd. 7. De directie van Hime & Co laat medewerkers naar huis gaan als ze het uitmaken met hun vriend Een marketingbedrijf staat sympathiek tegenover oprechte ervaringen, want dit is de sterkste schok voor een persoon en het kost tijd om te herstellen. Interessant is dat 20-jarige jonge dames maar één dag mogen huilen, degenen ouder dan 25 – 2 dagen, en 30-jarigen en ouder kunnen 3 dagen rusten. Volgens de directie van het bedrijf, hoe ouder een vrouw is, hoe moeilijker ze lijdt onder de breuk en hoe meer tijd het kost om te genezen. Dit is overigens niet de enige concessie die Hime & Co. biedt. Tijdens seizoensuitverkoop kunnen alle medewerkers een halve dag boodschappen doen. 8. Asana verwent haar medewerkers met gastronomische lunches en chocolade Het bedrijf, opgericht door de makers van Facebook, gelooft dat lekker en gezond eten niet alleen de productiviteit van medewerkers kan beïnvloeden, maar ook een beetje gelukkiger kan maken. Om zijn doel te bereiken, heeft het bedrijf eersteklas chef-koks aangenomen die elke dag gastronomische maaltijden bereiden, en het kantoor vertaalt nooit chocolade. Dat wil zeggen, een kleinigheid, maar leuk, en van dergelijke kleinigheden is er een algemeen gevoel dat je een echt waardevolle werknemer bent, die geliefd en gerespecteerd wordt en dat er voor gezorgd wordt. 9. Alex Rios kocht een auto voor zijn chef, die te laat was op zijn werk Jarenlang heeft Veronica Solis, met haar harde werk en verantwoordelijke werkhouding, Alex Rios bewezen dat zij de beste chef-kok is voor zijn restaurant. Een overlevende van kanker inspireerde haar baas om nooit op te geven en verder te gaan. Maar op een dag belde ze hem in tranen op en vroeg hem om een andere medewerker in dienst te nemen, omdat ze begreep dat ze haar baas aan het inhuren was omdat ze door transportproblemen niet aan het werk kon. In plaats van de vrouw te ontslaan, loste Alex Rios het probleem op door een auto voor haar te kopen. Zoals de man zelf toegaf: “Niet elke dag kunnen we zulke geschenken aan mensen geven, maar als er een kans is, waarom doen we het dan niet?”
|
https://www.vindazo.be |