Goed nieuws voor elektrische rijders in Nederland. Binnen twee jaar tijd krijgt Nederland er 46 snelladers en twee waterstofstations bij. Tevens worden er drie extra laders voor elektrische bussen en vier CNG-stations geplaatst. Deze extra investeringen in laad- en tankpunten voor duurzaam vervoer worden gedaan zodat de koppositie van Nederland op dit gebied verder wordt verstevigd. De verwachting is dat er in Nederland, in 2020, zestien waterstofstations zullen zijn. Het doel van de staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat is dan ook dat “het opladen van een elektrische voertuig moet net zo simpel zijn als het opladen van je telefoon”. Dat vinden wij een geweldig uitgangspunt en wij hopen dan ook dat deze doelstelling wordt gehaald! Project in EuropaDe genoemde investeringen zijn een onderdeel van het Europese project BENEFIC, dat de ontwikkeling van laad- en tankinfrastructuur voor alternatieve brandstoffen als doel heeft. Dit project zorgt ervoor dat er ook in België extra laadpunten bijkomen. Nederland ontvangt in totaal zo een 2 miljoen euro aan subsidies om de projecten uit te voeren. Verschil tussen een Waterstof en elektrische autoHet verschil tussen een waterstof auto en een elektrische auto is dat er slechts waterstof getankt hoeft te worden. Een elektrisch voertuig heeft een batterij die opgeladen moet worden, wat meer tijd kost. Het opladen doe je met een laadpaal. Wil je een betrouwbare laadpaal kopen? Neem dan een kijkje op de website van Reith Power. |
http://reithpower.nl/laadpaal/ |